Re: ????? RADIOMODEMY ????

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sun 25 May 1997 - 01:35:21 MET DST

On 6 May 1997 23:17:25 +0200, KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej
Karpinski) wrote:

>Oczywiscie guzik prawda. Radio moze byc jednozakresowe, nie musi byc
>wcale dobre bo musisz gadac z bramka intentetowa znajdujaca sie zwykle w
>niewielkiej odleglosci. Mozna takie nabyc za 50zl. Co rozumiesz przez
>dodatki? Modem do tego kosztuje 70zl, badz ok. 300zl (TNC2 - calkiem
>porzadny wynalazek). Predkosc max. 2400 + kompresja w pasmie 2M. W
>wyzszych mozliwe wieksze predkosci, ale nie sa mi znane takie rozwiazania
>(koszt niewiele wyzszy). Zainteresowanemu podalem prywatnym majlem adres
>kontaktowy do bardziej kompetentnego ode mnie osobnika.

Spokojnie! mam wrazenie ze czlowiek szuka czegos poza pasma amatorskie
- przeciez krotkofalowiec nie mialby wiekszych problemow dopytac sie o
TNC2 na pasmie! Wiekszosc ludzi pytajacych o radiomodemy ma nadzieje
postawic sobie darmowy link np. do firmy - i tu nalezy raczej zaczac
od pytania czy ma przydzielony kanal lub szanse na takowy, czy wchodzi
do MOBITEX-u (ale wowczas nie pytalby o radiomodem, to zmartwienie
operatora) i czy w ogole wie jakie prawa rzadza lacznoscia radiowa?
A tak swoja droga to kiedys widzialem kompletny siedemdziesiatkowy
modem 9600bps w postaci malego pudelka - z jednej strony D-sub do
RS-a, s drugiej BNC do anteny i takich konstrukcji ludzie szukaja... i
dobrze ze nie znajduja bo bajzel na pasmach bylby nieludzki! szkoda
tylko ze w Polsce nie slychac o czyms takim jak generalne zezwolenie
jak amerykanskie 2.4GHz, to mogloby wiele takich problemow rozwiazac.

Darek