Re: Uziemienie monitora

Autor: Sylwek Orlik (sylor_at_polbox.com)
Data: Thu 22 May 1997 - 04:11:41 MET DST

Jarek Lis <lis_at_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl> napisał(a) w artykule
> [...]
plytki.
> : > : Jesli jest to jest to wina producenta.
> : >
> : > Wszystkie komputery tak maja :-) Tudziez oscyloskopy.
> : > I chyba nawet to prawidlowo...
> : >
> : Pewnie. W końcu po to jest całe to uziemienie. Z tym, że napięcie
sieciowe
> : jest galwanicznie odseparowane od reszty urządzenia za pomocą
> : transformatora sieciowego i z klasą izolacji przynajmniej 2,5.
>
> Ale my rozwazamy przypadek gdy wesoly elektryk pusci faze na bolec :-)

I to jest część wyjaśnienia.

> P.S. czy ten impulsowy transformator mozna nazwac 'sieciowym' ?
> Ale izolacje zapewnia.

Dokonując poważnego skrótu myślowego można, ale ja pisałem ogólnie, nie
wyszczególniając czy zasilacz jest impulsowy, czy nie. Istotna jest zasada:
zasilanie sieciowe jest separowane galwanicznie od masy urządzenia i
dlatego można na tą masę podać fazę i nic się urządzeniu nie stanie.

Sylwek Orlik