Re: Corel Draw

Autor: Krzysztof Choroszko (grzybows_at_ichip.pw.edu.pl)
Data: Wed 21 May 1997 - 20:09:28 MET DST

Wojciech Gniado wrote:

> Mam taki problem:
>
> Posiadam plik Corel Draw (*.cdr) i chcialbym go otworzyc innym programem i
> najlepiej zachowac jako *.jpg, lub tez przerobic na format html.
>
> Czy ktos moglby mi podac jaki program ma odpowiedni konwenter ?

Nie wiem jakiego Corela używasz 3.0-7.0??
Generalnie dużo zależy od obrazka jaki chcesz skonwertować. Prawie
wszystkie programy czytajš tif, bmp itp formaty bitmapowe. Najlepiej
poeksperymentować (czyli np. po eksporcie (funkcja export menu
file)(najlepiej selected only) zaimportować utworzony plik do worda, lub
nawet do tego samego corela).
Generalnie polecam wektorowy format zapisu *.AI (adobe ilustrator)
genialnie przenosi wszytsko - nawet wykresy z excela zaimportowane do
corela.

Pozdrowienia
Krzysztof Choroszko