Re: Napedy CD-ROM

Autor: Jacek Gutkowski (jacekg_at_hades.t15.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 20 May 1997 - 16:01:44 MET DST

Jarek Palka wrote:

> Dwa tygodnie temu kupiłem napęd Toshiba 12x. Wybrałem go bo ma dobrą opinię
> i w testach też wychodzi całkiem poprawnie, jak na napędy ATAPI. Zapłaciłem
> 390 zł. Do tej pory żadnych problemów. Współpracuje z Bus Master IDE.
> Dzisiaj kupiłbym już
> CD-ROM Toshiba 16x. Niewiele drożej, bo 430 zł.

Też słyszałem, że Toshiba ma dobrą opinię. Ale są jeszcze inne firmy,
np. Pioneer, Philips, itp. Słyszałem również, że napędy Aztech mają
dobrą korekcję błedów. Dorwałem gdzieś wyniki testów dla napędów x8-x10
(chyba w Chip'ie), i okazało się, że Mitsumi miał najlepszą korekcję
błędów (ale wszyscy odradzają mi kupno napędu z tej firmy). Wydaje mi
się, że oprócz samej prędkości należy zwrócić uwagę na czas dostępu,
korekcję błędów i zajętość procesora. Jeżeli ktoś wie, gdzie można
znaleźć fachowe wyniki testów dla takich napędów to proszę o info.

--
Pozdrowienia
Jacek Gutkowski, Wroclaw