Re: KABEL MIDI POMOCY

Autor: Tomasz Łukaszewicz (tlukasz_at_patrz.adres.w.podpisie)
Data: Fri 16 May 1997 - 21:07:16 MET DST

Maciej Bartkowiak <mbartkow_at_et.put.poznan.pl> wrote:
>Czy moglbys cos wiecej napisac o tych problemach z SB ? Interesuje mnie,
>dokladnie, jakie sa ograniczenia i w jakich warunkach (konfiguracja
>hardware/software, jaki instrument) byly zaobserwowane.

   Szczerze mowiac, nie jestem w temacie na tyle, aby to opisac
szczegolowo, bo sam jedynie od czasu do czasu podlaczam via SB AWE32
prymitywny syntezator bez dynamicznej klawiatury. Ale wystarczy
i to, by dostrzec niekiedy pojawiajace sie opoznienia (dzwiek
pojawia sie dopiero po ulamku sekundy). O dziwo, gdy grany
jest plik MIDI z komputera, to taka sytuacja nie ma miejsca, skad
wnioskuje, ze to nie synteza wavetable karty nie wyrabia, ale zlacze
MIDI. Byc moze jestem w bledzie, i jest to wina np. syntezatora.
   Co do ograniczen teoretycznych, to w instrukcji jest napisane o
niezaimplementowaniu "Key Aftertouch", a co do niedzialania z niektorymi
instrumentami, to odsylam do grup comp.ibm.pc.soundcard.*, gdzie takie
informacje - niekiedy nawet potwierdzone przez Creative - sie pojawialy.
Sam nie zwracalem na nie wiekszej uwagi, wiec ich tutaj nie przytocze.
Zdaje sie, ze dotyczylo to jedynie kilku instrumentow.

--
Tomasz Łukaszewicz                    o         | ,,Jeszcze nigdy tak nie było,
Student MIMUW-u  tel. (0-22)6419146  o   ___    | żeby jakoś nie było.''