Re: KABEL MIDI POMOCY

Autor: Sylwek Orlik (sylor_at_polbox.com)
Data: Thu 15 May 1997 - 21:25:40 MET DST

Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> napisał(a) w artykule
<5lel8a$fa7$2_at_helios.man.lublin.pl>...

> bo on pewnie mysli ze do gniazda joysticka to podlaczy :)))
> ale fakt faktem, w kartach dzwiekowych na niewykorzystanych
> pinach wisi wlasnie sygnal midi. no coz. przelotka
> kosztuje ok. 50zl. sa tam takie fotodiodo-diodoswieca :)))
> czyli transoptory. zabezpieczaja przed przepieciami.
> pudeleczko ma z jednej strony gniazdo joy, z drugiej wtyke joy.
> a z boku sterczy na kawalku kabla gniazdko do midi wlasnie.
> wystarczy podlaczyc zwyklym przewodem w standardzie DIN costam.
> to takie okragle jak do klawiatury (nie mylic z PS/2 bo to jest
> mniejsze:)

Ludzie nie wprowadzajcie czlowieka w blad. Przecierz napisal, ze ma RS-232.
Instrumentu nie znam wiec zajzalem do Rolanda
http://www.rolandcorp.com/products/CK/CKprod_KB.html#E-38 i faktycznie
instrument ma MIDI i SERIAL. Mozna go podlaczyc do portu szeregowego i
zaoszczedzic sobie problemow z kompatybilnoscia portu MIDI z softem,
systemem, czy czymkolwiek jeszcze.
Proponuje zajzec do http://www.rolandcorp.com/lib.html i zciagnac NEW
SERIAL DRIVER do ulubionego systemu operacyjnego, a nastepnie juz tylko
uzywac.

Sylwek Orlik