Re: Uziemienie monitora

Autor: Michal Majchrzak (chrzanik_at_polbox.com)
Data: Wed 14 May 1997 - 22:16:00 MET DST

:)))) hahahhaha nie przesadzajmy - mialem nie raz podlaczony komputer
do gniazdka bez bolca, a teraz i tak mam uziemnienie zmostkowane z
zerem ... i co i nic - wszystko ok :) kiedys moj kumpel podlaczyl
sobie komp. do gniazdka w ktorym na bolcu byla faza i co ....
i spalil mu sie sterownik ale wczesniej na sile
wlaczyl komp. i wcisnal korek w bezpieczniku !!! :( cala reszto byla ok.

> Pomyslalem raz, drugi - i nie widze _zadnego_ powodu do zgonu.
DO ZGONU ??? BYLEM PORAZONY PRADEM NIE RAZ(moze ze 100x w zyciu)
I NIC MI NIE JEST (kiedys nawet sie zalozylem ze wsadze palce do kontaktu
i oczywiscie wsadzilem :)))
> W sprzyjajacych warunkach po prostu nic nie zauwaze.
zauwazysz jak korki wyleca pod wplywam zwarcia :)))

UWAGA !!! KOMPUTER TO NIE PRALKA NAM NIC NIE GROZI !!!!!!!!!!

> Dla ulatwienia dodam, ze praktycznie wszystkie instalacje w polskich
> budynkach mieszkalnych i biurowych starszych niz 5 lat sa
> wykonane wlasnie w ten sposob - dwuprzewodowo,
u mnie tez i jest ok

> bolec zerujacy
> polaczony z przewodem zerowym przy gniazdku. Problemy zaczynaja sie,
> gdy tak zasilany sprzet ma byc polaczony siecia lokalna, ale nie
> dotycza niebezpieczenstwa porazenia pradem [OK, nie czepiajcie sie,
> wiem ze kabel Etherneta moze czasem kopnac,
czasem - to mi sie zdaza b. czesto ! nie tak dawno z kumplem polaczylismy
sie w siec(eth.) i mielismy komp. na tej samej listwie i co .... i po
dotknieciu
obudowy komp. i ekranu kabla sieciowego plynelo przezemnie okolo 50V
okolo bo nie sprawdzalem ale co tam, prad nie jest taki grozny tak go
opisuja :)

> ale to przypadki ekstremalne :-)
 ]. Jedyne niebezpieczenstwo zachodzi w przypadku,
> opisanym przez Miska - jezeli jakis ******syn elektryk pozamienia
> przypadkiem faze z zerem na tablicy.
tak spalenie sterownika lub czegos wiecej !

 Michal Majchrzak [Chrzanik] Poznan / Poland
 e-mail: chrzanik_at_polbox.com