Re: MPEG

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 13 May 1997 - 00:37:31 MET DST

On Mon, 12 May 1997, SHiM0N wrote:

> A mnie interesuje sprawa tych "pozostalych" zastosowan. Czy moze ktos
> ojasnic mnie ciemnego czy karta graficzna ma wplyw na predkosc
> renderingu w 3ds 3.0? Czy 3ds moze wykozystywac mozliwosci 3d karty.
> Jezeli tak to jak je uaktywnic - specjalne sterownikib czy jak?
> Czy upgrade z Virge 2MB do 4MB cos przyspieszy mi te renderingi?

Niestety w zwyklym 3D Studio karta grafiki prawie wcale nie ma wplywu na
szybkosc renderingu - tak ze zmiana pamieci w Virge nic tu nie da.
NAtomiast w 3DS MAX przyspieszenie jest zauwazalne ( jesli masz akcelera
3D ) poniewaz standartowo pracuje sie w trybie szybkiego podgladu ( obraz
jest wstepnie renderowany ) i tutaj np. Matrox Mystique po zastosowaniu
odpowiednich driverow potrafi to robic blyskawicznie. NAtomiast na efekt
koncowy ( czyli wlasciwy rendering ) trzeba poczekac - tutaj wiecej robi
procesor niz karta. Aha od razu zaznaczam ze nie biore pod uwage kart z
renderingiem sprzetowym ( a sa takie ).

                                                Jurand