RTC Alarm

Autor: stach_at_amk.rmnet.it
Data: Fri 09 May 1997 - 17:23:14 MET DST

On 1997 0-05-08 RoMan.Mandziejewicz said:
>stach_at_amk.rmnet.it wrote:
>[...]
>s> wygenerowanie przerwania 4A przez RTC
>s> a nie IRQ8 wiec nie wiem jak chcesz to
>s> zalatwic? To bylo troche dawno ....

>Stachu! Ugryz sie w paluchy, zanim napiszesz takie rzeczy, bo
>wyladujesz w ZKC... RTC ma wygenerowac INT4A? Jakim sposobem, ze
>tak z glupia frant zapytam?

Znalazlem zrodlo: MIKROKLAN 7/88 str.2 tytul
artykulu: Pamiec konfiguracyjna w komputerach
typu IBM AT
"Bit 6 rejestru B (Periodic Interrupt enable)
odpowiedzialny jest za przerwanie okresowe generowane
1024 razy w ciagu sekundy przez opisywany uklad a
obslugiwane przez odpowiednia procedure ROM BIOS
(INT 70 h). Wpisanie "1" rozpoczyna wysylanie
przerwania, wyzerowanie zas wylacza je. System inicjuje
wartosc "0".
Gdy bit 5 rejestru B (Alarm interrupt enable)
ma wartosc "1" w oznaczonym czasie generowane jest
wspomniane wczesniej specjalne przerwanie obslugiwane
rowniez przez podprogram ROM BIOS (INT 4A). Inicjowana
przez system wartosc "0" wylacza alarm."
Tyle cytatu i jak widac bylo to dosc dawno temu ...
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

Email:stach_at_amk.rmnet.it 22-24 CET
Fax: UNIPROJEKT Warszawa 48-22-673-11-67

`[1;36;43mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive