Re: Premiera Intel Pentium II i troche informacji o iPII (obiecane)

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Thu 08 May 1997 - 00:44:40 MET DST

Nie widze tu wielkiego przyspieszenia, poza szybkoscia zegara.

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) writes:

> ICOMP2.0:
>
> iPII 266MMX 303
> iPII 233MMX 267
> PPro 200 220

220*233/200=256.3
220*266/200=292.6

Czyli pojedyncze procenty.

> SPECint95 (no MMX)
>
> iPII 266MMX 10.8
> PPro 200 8.2

8.2*266/200=10.9

Czyli jakby wolniej o 1% (ale to w granicach bledu, zreszta to wyzsze
rowniez).

> Ziff-Davis CPUmark (no MMX)
>
> iPII 266 693
> iPII 233 606
> PPro 200 540

540*233/200=629.1
540*266/200=718.2

Kilka procent wolniej.

> Norton SI32
>
> iPII 266 128
> iPII 233 113
> PPro 200 88

88*233/200=102.5
88*266/200=117.0

Nieco szybciej.

I tak dalej.

Moje wnioski - taki Pentium Pro z MMX i z troche szybszym zegarem.
Przyspieszenie przy takim samym zegarze - zadne, raz wolniejszy, raz
szybszy, w granicach bledu. Wolniejszy dostep do L2 cache.

A moze ja jestem slepy i nie widze zadnych specjalnych zalet tego CPU,
poza mozliwoscia wpisania w koszty i odliczenia VATu (jesli zmiesci sie
kiedys w 2500zl), no i oczywiscie poza zyskami Intel'a z produkcji nowych
CPU i nowych chipsetow (dlaczego stare juz sie nie nadaja? Np. te od PPro)
ew. plyt glownych.

W kazdym razie nazywanie tego rewolucja wydaje mi sie "lekko" przesadzone
(wiem, Karpio nie nazwal go rewolucja).

--
Krzysztof Halasa