Re: Analiza gieldowa i sieci neuronowe

Autor: Jacek Szaniawski (optix_at_saxon.pip.com.pl)
Data: Wed 30 Apr 1997 - 10:55:57 MET DST

Mirek Prywata <mpry_at_fuw.edu.pl> wrote:

>Jest rownanie opisujace gielde, zdaje sie takie bardziej skoplikowane
>r-nie Fokkera-Plancka. Lecz jest to jedynie rownanie na
>prawdopodobienstwa, a nie na wyniki sesji gieldowych, tak wiec nawet
>majac je rozwiazane dokaldnie (jezeli daloby sie to zrobic) to wyniki
>niewiele (ale juz duzo) jeszcze daja.
>Poza tym zdaje sie, ze opisuje to stany rownowagowe, a najlepiej zarabia
>sie jak sa duze nieprzewidziane zmiany (tak mie sie przynajmniej jako
>laikowi wydaje).

jezeli rownanie daje w wyniku rozklady gestosci prawdopodobienstwa o
duzej szerokosci to znaczy ze jest bezuzyteczne. kiedy pisalem o
dokladnosci oczywiscie nie chodzilo mi o 100% pewnosci tylko o
wypikowane rozklady prawdopodobienstwa

dobra metoda rozwiazywania problemu to taka, ktora ten problem
rzeczywiscie rozwiazuje, a nie tylko bardzo madrze wyglada

jacek szaniawski