Re: z "natury" do CAD'a - jak to zrobic ?

Autor: Robert Slawinski (ru4d2_at_interport.net)
Data: Tue 29 Apr 1997 - 09:20:36 MET DST

On Fri, 25 Apr 1997 21:12:37 GMT, manix_at_free.polbox.pl (Mariusz
Szymukowicz) wrote:

> A może skaner trójwymiarowy, używany przy animacjach komputerowych w
> nowych filmach. Widziałem raz jak skanowali głowę faceta do
> francuskiego filmu "Kapitan Nemo" ( to nie błąd - film naprawdę
> francuski i w całości komputerowy). Przeszkodą może być tylko cena -
> nie wiem ile, ale domyślam się że dużo)

oj tak, to drogie zabawki, a i rezultat nie jest do konca taki jak bys
chcial. wszystko zalezy z jakim programem ma wspolpracowac i jakiego
formatu bedziesz uzywal do importu/exportu geometrii, jakiego rodzaju
jest to obiekt i jak umiejetnie naniesiesz punkty kontrolne. w
marcowym numerze komputer graphics world jest opis tych w miare
przystepnych cenowo skanerow 3D.
jest tez pare programow przerabiajacych zdjecia na modele 3D. nie
mowie o displacement map, ale o zamianie serii zdjec (robionych pod
roznymi katami) na obiekt trojwymiarowy.
jeden, ktorego nazwe teraz z czachy moge wysypac to photo_modeler pro.
opis i demo jest na: www.photomodeler.com
aa! inny program to 3D builder pro versja chyba 2.x. demo powinno byc
na www.3dconstruction.com
jak sie zapewne domysliles do uzycia tych programow potrzebne jest
posiadanie scanner'a 2D.
<rs>