Re: AMD K6 (bylo Re: 486 w Socket 7 ????)

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Mon 28 Apr 1997 - 17:06:47 MET DST

Wojciech Galazka napisal (-a) :

> Czemu tak zle go oceniasz?
> Z testow ktore widzialem wychodzi ze
> AMD K6 jest NAJLEPSZY, pod wzgledem mozliwosc/cena
> rozwiazaniem dla Windows'95. Poza tym szybko chodzi
> pod NT (a u Intela albo Win'95 dla Pentium albo PPro dla NT)
> a dla K6 dobry dla obu systemow.

K6 jest idealnym procesorem dla aplikacji malo lub wcale nie
wykorzystujacych FPU (FPU K6-233 odpowiada mniej wiecej iP-166)
Ale jego moc staloprzecinkowa jest imponujaca. Niestety
nie mam mozliwosci dokladnego porowania K6 z iP/MMX i iPII/MMX ale jak tylko
dotrze do mnie pierwsza partia K6-200 to cos o nim napisze wiecej. A tak na
dzis moge podac wyniki porowanania procesorow Intel Pentium MMX 200 i
Pentium II MMX 266 (512 kB cache). Testy przeprowadzalem na Win95 OSR2 PanEuro
na tym samym sprzecie (oprocz plyty i samego procesora oczywiscie) i bez
jakichkolwiek zmian w konfiguracji softwarowej. Plyty pochodzily od ASUSa i
dla Pentium byla to plyta TX97 (430TX chipset) a dla Pentiuim II plyta NX97
(440NX chipset), dysk 1 GB EIDE Medalist SL, 16 MB EDO, STB Velocity 3D
4 MB VRAM. Wyszlo mi ze iPII jest szybszy od iP w typowych aplikacjach o
22% a w aplikacjach MMX o 50%.

Piotrek