Re: os/2: to be or not...

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Thu 24 Apr 1997 - 20:26:30 MET DST

lis_at_ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw Lis) writes:

> Z przyjemnoscia. Czy istnieje jakisc PRZYZWOITY server SQL pod Linuxa?
> Bo z tego co wiem, to ani msql ani progress JESZCZE nie zasluguja na
> taka nazwe :-)

Domyslam sie, ze z tym progressem to mala pomylka. Jesli chodzi o
postgres'a, to dziala bardzo ladnie, choc ma wade - nie da mu sie
wcisnac zagniezdzonych select'ow. Zreszta moze aktualne wersje to maja,
nie wiem. Oczywiscie jest to do ominiecia, ale troche sie traci na
efektywnosci.

Jest jakis Solid serwer (komercyjny, jakas tam promocja dla Linux'a),
ale nie badalem. Podobno jest dobry.

Poza tym niektorzy uzywaja oracla, z SCO. Wydaje mi sie to przesada,
dla mnie postgres zupelnie wystarcza. Moze jakbym mial _wiecej_ niz
100 tys. rekordow w bazie, ale jeszcze nie mam.

Ktos tam jeszcze uruchamial Informix'a, ale byly jakies problemy z
bibliotekami.

> No i server serverem, a i tak potrzebne jest narzedzie do 'front
> endu'. Co polecasz?

Zalezy do jakiego serwera. Postgres ma bardzo fajne biblioteki,
praktycznie do wszystkiego. Oracle - tak jak na SCO.

Serwerow SQL jest jeszcze kilka, ale ja mam tak, ze jesli mi cos
wystarcza, to nie szukam czegos innego.

--
Krzysztof Halasa