Re: No Rom Basic

Autor: Jacek Gutkowski (jacekg_at_hades.t15.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 23 Apr 1997 - 17:16:06 MET DST

Waldemar Szymanski wrote:

> Witam,
>
> Kumpel kupil WD'ka. Jako, ze to swierzo upieczony uzytkownik PC wiec
> przyszedl do mnie po prosbie aby mu go podlaczyc.
> I tu zaczely sie schody. Odpalam system z dyskietki (6.22), uruchamiam
> FDiska, tworze partycje podstawowa (cala dostepna wielkosc), ustawiam
> jako aktywna. Laduje system z dyskietki (Jest juz dysk C: ). Teraz
> format c:/s , wyciagam dyskietke i reset. Caly zadowolony czekam az
> zaladuje sie system z twardziela a tu niespodzianka komputer wita
> mnie dowcipnym komunikatem (NO ROM BASIC SYSTEM HALTED). Rece mi opadly.
> [...]

Miałem kiedyś podobny problem i wynikało to wyłącznie z mojego gapiostwa
i pośpiechu.
Nie miałem ustawionej aktywnej partycji (piszesz, że ustawiłeś, więc
sprawdź to ponownie)
Drugą sprawą może być zmiana parametrów dysku Bios'ie (LBA, Normal,
sektory, itd..) i obecnie mogą one się różnić od tych, przy których były
zakładane partycje. Nie wiem jaki jest BIOS w Twoim komputerze, ale
poszukaj opcji, w której ustawia sie tryb PIO i ustaw na AUTO (lub
popróbuj innych, jeżeli nie przyniesie to efektu).

--
Pozdrowienia
    \\\|///