Re: Off topic: Linux vs M$ Bylo: SIEC w bloku!

Autor: Greg Trzaska (trzaska_at_ibm.net)
Data: Wed 23 Apr 1997 - 13:29:18 MET DST

Radoslaw Poplawski wrote:

> 22 Apr 1997 17:17:43 GMT, Lech Szychowski <lech7_at_pse.pl> napisał(a):
>
> />Radoslaw Poplawski <radekp_at_usa.net> wrote:
> />
> />: />kumpli z MIMUW'u, bo nie znam szczegolow - ale raczej produktow M$
> />: />sie nie uzywa :).
> />: Jeszcze... :)
> />
> />To "jeszcze" trwa od ladnych paru lat :)
>
> Bo zmiana pokoleniowa trwa 10-20 lat :))).
>
> Radoslaw Poplawski

Czytam to i czytam... i postanowilem wtracic swoje trzy grosze.
Wlasnie toczy sie dyskusja nad tym ktory jest lepszy LINUX czy M$, i w
zwiazku z tym chcialem dodac swoje uwagi.
No coz, edytor to nie jest zbyt wiele dla systemu i zarowno Linux i M$
beda mialy swoje zalety i wady, dla kazdego cos milego, ale..
Ja uzywam dosc duzych programow (obliczenia trwajace po kilka , do
kilkudzisieciu godzin) i pracuje na roznych systemach. Mam Pentium Pro
200 MHz (128MBRAM) z NT4.0 oraz SGI INDIGO 2 (150MHz 4400 z 96 MB RAM).
SGI jest wolniejsze od Pro200 ale... system dziala bez problemow a tylko
sprobojcie cokolwiek zrobic na NT4.0 w czasie dzialania aplikacji...
goooood luck! Niestety prawda jest ze NT moze jest multitasking ale do
edytorow a nie do duzych obliczen. UNIX (czy Linux) daje mi duzo wieksze
mozliwosci i bardzo duza elastycznsc. Wolniejszy komputer dziala lepiej
pod UNIXEM niz szybszy z NT4.0.
To tyle. I jesli ktos mi powie ze NT wyprze UNIX to odpowiadam ze owszem
ale tylko tam gdzie sie uzywa edytorow i innych interaktywnych aplikacji
ale nie tam gdzie komputer ma robic duze i czasochlonne obliczenia.

Poza tym czy ktos probowal dzialac w NT w trybie "RLOGIN" ?

To sa realia i dopoki M$ nie poprawi NT nie mozna go nawet porownycwac z
LINUXem.

Pozdrawiam
Grzes
<trzaska_at_ibm.net>