Re: Problem z FLASH BIOS

Autor: Jarek Palka (jarekp_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 22 Apr 1997 - 21:24:35 MET DST

Jacek Debicki <jacekd_at_manager.ae.wroc.pl> napisał(a) w artykule
<5jieo1$reo$1_at_sun1000.pwr.wroc.pl>...
> Mam plyte z flash biosem. Ostatnio sciagnalem z Internetu nowsza wersje
> biosu, ale przed zaladowaniem jej troche pozmienialem plik z danymi.
> Po zaladowaniu nowego biosu i zrestartowaniu komputera zawiesil sie,
> po wlaczeniu komputera pojawia sie pusty ekran.
> Mam plyte FIC PT-122.
> Prosze o porade. Dzieki.

Nigdy nie grzebać w BIOS-ie. Namieszałeś mu pewno tak, że nie zgadzała
się suma kontrolna lub kontrola nadmiarowa (CRC). Nawet zmiana
łańcuchów znakowych (teoretycznie nieszkodliwa) może dać taki efekt,
bo nigdy nie wiadomo do końca co jest sprawdzane w teście.
BIOS wykonuje selftest przy starcie i dlatego się wiesza, jeżeli
mu się coś nie zgadza.

Jarek Palka
Silesian Technical University - Gliwice, POLAND
jarekp_at_zeus.polsl.gliwice.pl
http://www.polsl.gliwice.pl/~jarekp

Dopiero sieć to komputer !