Re: os/2: to be or not...

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 22 Apr 1997 - 10:35:49 MET DST

"Piotr Ziemak" <hps_at_wsrp.siedlce.pl> wrote:

>(szybsza niz pod 'golym' DOS'em ze SPEEDRV - 16Mb) trwa ponad dwukrotnie
>krocej niz analogicznie pod OS/2. Problem lezy w cache'owaniu dostepu do
>dysku. Mysle, ze jest jakas opcja, ktora poprawi (uruchomi) cahe w OS/2.

to jest w pewnym sensie wina obslugi FAT i HPFS w OS/2. IBM przyjal tu
dziwne zalozenia, przeznaczajac na cashe statyczna wielkosc 2MB ramu.
To sie da obejsc instalujac inne driverki, lub wrecz sadzajac OS/2
na partycji EXT2FS . Na razie to jest eksperyment, ale pokazuje
ze niekomercyjne rozwiazanie okazuje sie wydajniejsze od komercyjnego.
Szczegolow udziela ludzie z grupy OS/2 .

PS: prawdopodobnie w OS/2 lan server takiego ograniczenia nie ma,
    ale powinni sie w tej sprawie wypowiedziec ludzie z supportu OS/2.
    ja jako szary hmmm... 'obywatel' nie mam dostepu do tak szczegolowych
    informacji.

>Pozdrawiam
>Piotr Ziemak

Takze pozdrawiam,

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |