Re: Off topic: Linux vs MS

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Mon 21 Apr 1997 - 20:31:35 MET DST

Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL <zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl> wrote:

: >I napisales cos, co sie - w przypadku TeX'a i programow towarzyszacych
: >- mocno niekoniecznie zgadza z prawda/rzeczywistoscia.
: W przypadku golego TeXa to, IMHO, sie zgadza z rzeczywistoscia.

A co to jest "goly TeX"? Jeden samotny exec? A co zrobi "goly Word"? :)

: >A w TeX'u mozna sobie ustawic dokladnie. AFAIR teoretycznie z dokladnoscia
[...]
: Byc moze. Ale moja odpowiedz na temat drukowania tych formularzy
: dotyczyla konkretnej sytuacji a nie sztuki typograficznej w ogolnosci.

W konkretnej sytuacji mozna wziac linijke i wymierzyc formularz, po czym
wpisac odpowiednie, proste zreszta jak lufa, zaklecie.

: Jesli sie bedziemy poruszac w zakresie jezykow opisu strony, wezmy PCL,
: to nawet w basicu mozna sobie napisac program, ktory facetowi bedzie

IMHO czytelnosc i "RAD" w TeX'u stoja o klase wyzej niz w PCL'u :)

: Teraz mi nie wmawiaj, ze ja mowilem ze TeX sie nie nadaje dla tego
: konkretnego czlowieka w tej konkretnej sytuacji. Tego nie mowilem,
: ale teraz powiem: nie nadaje sie, mimo ze tak go uwielbiasz i jest
: taki genialny.

Uwielbiam? Przesada. Raczej lubie i szanuje - za to, ze to kawal porzadnego
softu (smiem twierdzic, ze malo kto w ogole napisal kiedykolwiek soft tak
porzadny). A czy sie nie nadaje? Coz, IMHO sie nadaje; a przynajmniej
bez strachu podjalbym sie fuchy polegajacej na zaprzegnieciu go do tej
roboty.

: Powiem jeszcze raz: kazdy sensowny edytor tekstu typu WYSIWYG
: nada sie do tej roboty. Im szybciej bedzie dzialal tym lepiej.

A po co tu WYSIWYG? Nie zebym twierdzil, ze WYSIWYG sie nie nada.
Nie, takie edytory tez sie nadadza. Ale po co umieszczac ten napis
w kontekscie, w ktorym jest on niespecjalnie dotyczacy sprawy?

--
	Leszek.