Re: Off topic: Linux vs M$ Bylo: SIEC w bloku!

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Mon 21 Apr 1997 - 18:40:21 MET DST

RoMan Mandziejewicz <RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org> wrote:

: Stary, wybacz - juz pisalem - nie wszystko, co wychodzi z drukarki musi
: byc arcydzielem sztuki typograficznej.

Zgoda, nie musi. Moze byc to wydruk z dziewiecioiglowki w trybie znakowym,
tez sie da przeczytac :)

: Akurat to, czy w pracy magisterskiej beda ligatury, czy tez proste
: zlozenia liter ma najmniejsze znaczenie.

Dla mnie ma. Bo to jest jeden z drobiazgow, ktore odrozniaja profesjonalizm
od chalturzenia (rozumianego w tym gorszym sensie). A ja mam czasami takie
napady ambicji, ze chcialbym robic swoja robote porzadnie :)

: FYI: mam ligatury dzialajace pod Wordem - sa to normalne, dodatkowe fonty
: .TTF, ale zadna sila mnie nie zmusi do ich uzywania - mam o wiele
: przyjemniejsze rzeczy do roboty niz pieprzenie sie ligaturami.

Ano wlasnie - pod Word'em musisz sie p* z ligaturami, a pod TeX'em w ogole
niespecjalnie musisz pamietac o ich istnieniu.

--
	Leszek.