Re: Szyna 83 MHz - nastepna plyta.

Autor: Marcin Madrzak (mmadrzak_at_wbk.com.pl)
Data: Mon 21 Apr 1997 - 11:30:43 MET DST

> OK, wiec moze ja zaczne rzeczowa polemike z tym co napisales. Mam
> nadzieje, ze okazesz sie rownym partnerem do dyskusji i bedzie to
> poczatek interesujacej wymiany pogladow.

Przyznaje, ze moje doswiadczenia nie moga sie rownac z Twoimi ale nie
zmiane to faktu, ze jesli chodzi o plyty Shuttle to to sa one zupelnie
inne.

cut
<duzo bardzo madrych informacji technicznych - nie ironizuje>
cut

> Wszystko wiec zalezy od planowanych
> zastosowan, bo oczywiscie nikogo nie namawiam do instalowania plyty T2P4
> w byle komputerze dla dzieciaka czy dla biurwy, aczkolwiek jesli tylko
> sie da to wlasnie tej klasy plyty glowne stosuje.

Powiedzmy, ze sa to glowni moi "klienci" - skladam sobie komputerki w domu
dla znajomych.

> [...]

> nadawalo sie w ogole do sprzedazy. W chwili obecnej plyt Shuttle nie
> posiadamy w ofercie w ogole, chociaz nie przecze ze mam kilku dostawcow
> ktorzy oferuja mi je w naprawde atrakcyjnych cenach. Pozostaje zadac
> pytanie - czy zalezy mi na pieniadzach za wszelka cene (czytaj za
> szmelc), czy zalezy mi na renomie firmy i jakkolwiek pojmowanemu dobru
> uzytkownika. Btw. przy dluzszym czasie i wiekszej ilosci zestawow taniej
> wychodzi kupic lepsza pplyte glowna, nawet kosztem zarobku, niz
> utrzymywac rozbudowany dzial techniczny i serwis ;)

I tu moje doswiadczenia mijaja sie z Towimi. Ja po prostu nie mialem
problemow z plytami HOT-557 (z wyjatkiem braku prawidlowej obslugi
procesora AMD K-75 we wczesniejszych wersjach BIOS'a). Moze za malo tych
plyt mialem w reku?

> Chodzi bez zarzutu nie rozna sie chodzi bez zarzutu. Wszystko zalezy od
> klasy uzytkownika i klasy zastosowan. Odwazylbys sie postawic server dla
> 100 uzytkownikow na Shuttle VX (pierwszej z polki)? Ja wole wybrac T2P4
> czy chociazby bardzo ciekawa T2P4S i miec pewnosc, ze wszystko musi
> dzialac.

Nie sposob sie nie zgodzic.
Ale jako serwer dla 100 uzytkownikow postawil bym jakiegos ProLianta a nie
skladaka.

> [...]
> Czesto Dell czy HP nie jest w stanie po roku czegos takiego zapewnic... A

> poniewaz plyty sprawdzaja sie i wymagajacy klienci chetnie kupuja je
> ponownie mam przewage nad konkurencja. Poza tym - czy nigdy nie zdarzylo
> Ci sie miec dosc klienta (oraz byc swiadomym, ze on Ciebie takze ma dosc)

> wskutek kilkakrotnej reklamacji? niekoniecnie z Twojej winy, ale WLASNIE
> z winy nienajlepszej jakosc uzytego elementu. W przypadku ASUSa mam ta
> pewnosc, ze klient mi nie wroci bez powodu i nie bedzie marudzil. To tez
> wiele znaczy. Cenie sobie spokoj i profesjonalizm. W moim odczuciu zadnej

Ja mam wiecej czasu. Bo to dzialalnosc typowo uboczna - ale tez
profesjonalna. Jak kazdy nie lubie reklamacji - i gdyby Shuttle mnie do ich
rozpatrywania zmusil to na pewno polecalbym Asusa. Ale nie zmusza. I nie
mialem takiego klienta z plyta Shuttle - ale zdarzyli sie z dyskami Seagate
i procesorami Cyrix. Dlatego teraz polecam tylko WDC i Intela.

> Reasumujac: smiem twierdzic, ze w chwili obecnej najrozsadniejszym pod
> wzgledem mozliwosci jest zakup plyty opartej o zestaw kosci TX badz HX
> (TX nie pracuje z zegarem 83MHz :(( ). W wielu sytuacjach odpowiedniej
> klasy plyta glowna daje znacznie wiecej niz wspominany 3% wzrost
> wydajnosci (jestem w stanie wykazac doswiadczalnie pokazujac testy i
> konkretne aplikacje przyspieszenie rzedu 20% po zmianie plyty Shuttle VX
> na ASUS T2P4 HX). Problem ceny jest dla mnie drugorzedny, choc oczywiscie

> nie pomijam go. Zas z tanszych plyt glownych bardzo sobie chwale

Dla moich klientow jest to niestety problem pierwszorzedny. Gdybym mogl
skladac komputery tylko z najlepszych (najdrozszych) czesci i zarabial na
tym nie mniej niz teraz to napewno bym tak robil. Ale przecietny user
patrzy przede wszystkim na cene (reklamy Vobisa, Optimusa glownie na tym
bazuja - zobaczcie jakie tanie mamy dla was badziewie) i takiego klienta
trudno wyprostowac. Bedac zmuszonym do wyboru najlepszego rozwiazania
pomiedzy jakoscia a cena wybralem Shuttle. I nie zawiodlem sie na nim. A w
swoim komputerze niedlugo chyba bede mial Asusa - jak mi finanse pozwola.
Ale ciagle sie waham... Jesli ustawie procka P150 na 166(83x2) zamiast na
187,5(75x2,5) jak obecnie dziala to czy przyrost wydajnosci bedzie
adekwatny do tych 200 zl?

> konstrukcje Gigabyte oparte o chipset VX. I jestem w stanie pokazac Ci
> zestaw, okreslony ogolnie podonbnymi parametrami (P166, 16MB, 1MB PCI,
> HDD 1,2GB) z ktorych jeden bedzie pracowal polowe wydajniej od drugiego.
> I moze o to wlasnie tutaj chodzi?
>
> pozdrawiam serdecznie i zapraszam do rzeczowej dyskusji, bez odsylania do

> sysdoc'a :)

OK, ale sysdoc jest cOOl - nieprawdaz :-).

> karpio

Pozdrawiam

--
Marcin Madrzak