Re: Szyna 83 MHz - nastepna plyta.

Autor: Marcin Madrzak (mmadrzak_at_wbk.com.pl)
Data: Mon 21 Apr 1997 - 10:34:15 MET DST

> />(sprzedawalem kiedys te plyty hurtowo).
>
> (Mam nadzieje, ze nie do banku...)

Nie, nie do banku. Kiedys pracowalem w hurtowni.

> Patrzyles klientom prosto oczy. Masz te odwage...
> Czy slynne "wavetable" Shuttle'a o jakosci FM tez wciskales i
> zachwalales? :>

Piszemy o plytach glownych czy o kartach muzycznych? Z kart muzycznych nie
"wciskalem i zachwalalem" nic oprocz SB, GUS i Yamahy. Nigdy nie polecalem
nic, o dobrej jakosci czego nie bylem przekonany.

> />Nie wiem czym sie
> />roznia pojecia szybszy i wydajniejszy w przypadku plyty glownej ->
maslo
> />maslane. Z niecierpliwoscia czekam na konkretne wyniki testow
> />potwierdzajace te wyssane z palca bzdury.
>
> Znane problemy 486:
> - nie chodza procki DX4/133

Chodza, i to bez problemow na 160 MHz (HOT-433).

> - po zaladowaniu nowszej wersji biosu komputer wieszal sie, gdy w
> emm386 byl wywolywany z opcja highscan
> - cale partie plyt ze zamienionymi instrukcjami, bywalo, ze w jednej
> plycie dany AMD byl rozpoznawany jako Enh., a w drugiej jako unknown
> - czesc plyt nie chodzila z kartami "firmy s3" , inna sprawa, ze karty
> byly warte plyty glownej

Gdzie tu "szybszy" i "wydajniejszy"? Znane problemy 486 odeszly do lamusa.
Teraz zdawaloby sie mamy ere 586. Znowu piszesz nie na temat. Najpierw
szybszy i wydajniejszy o potem HOT-XXX (no wlasnie, o ktory model chodzi?)
do niczego. A ja z coraz to wieksza niecierpliwoscia czekam na zalety
"szybkosci" i "wydajnosci" Gigabyte i Soyo w porownaniu z HOT-557.

> I pisz "po cytacie" - ktos powinien nauczyc Cie jak sie pisze listy...

Denerwujemy sie i uderzamy ponizej pasa? Poczulem sie taki malutki :-((

> />A na koniec radze zajrzec do:
> />http://sysdoc.pair.com/mainboard.html#recommendations
> />I przyjrzec sie szczegolnie dobrze rankingowi plyt na chipsecie VX.
>
> Chipset VX? Pozostawmy go milosnikom plyt Shuttle'a. A jak z HX?

I milionom innych uzytkownikow komputerow. A jesli chodzi o HX to
faktycznie plyta HOT-553 nie jest zbyt udana, ale ciagle wyzej w rankingu
od Gigabyte i Soyo - czy Ty na pewno przeczytales i zrozumiales ten
ranking?

W kategorii plyt glownych 586 Shuttle jest lepszy od Gigabyte i Soyo tak w
przypadku plyt na VX jak i na HX. A jesli plyty ww firm G i S w rankingu HX
stoja nizej od przecietnej HOT-553 to swiadczy o nich jak najgorzej. W
rankingu VX jest dla Gigabyte i Soyo rownie kiepsko tyle, ze plyta Shuttle
jest na trzecim miejscu, zaraz za Asusem i Abitem. A Twoja bezradnosc
ujawnia sie w czepianiu sie kart muzycznych i plyt 468 kiedy cala ta
dyskusja toczy sie wokol plyty HOT-557. Miej odwage przyznac, ze Gigabyte i
Soyo to zadna rewelacja, i badziewny twoim zdaniem Shuttle jest od nich
lepszy i tanszy.

--
Marcin Madrzak
mail to: mmadrzak_at_wbk.com.pl