Re: Szybka drukarka iglowa.

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sun 20 Apr 1997 - 17:51:47 MET DST

aas_at_iha.his.uni.torun.pl (Arkadiusz Soroka) wrote:

>Powitanko !
>
> Poszukuje pilnie informacji o szybkich drukarkach iglowych. Zalozenia:
>
> 1. Szybkosc druku - 500 cps lub wiecej (ponizej 400 odpada).
>[...]

W tej kategorii znam tylko Epson DFX 5000. Cena ok. 4000 zl + VAT,
9-iglowa, 540 cps. tasma 1/2 cala, dosc dluga. Ma dwa traktory
pchajace, przyjmuje wylacznie skladanke. Ma mozliwosc wydruku NLQ.

Eksploatuje od 2.5 roku model DFX8000. Dwukrotnie szybszy
i dwukrotnie drozszy, zewnetrznie niczym sie nie rozni.

Te Epsony maja jedna wade - najlepiej je postawic na betonowych
trylinkach. Postawione na zwyklym stole wprawiaja w drgania
nie tylko siebie, ale caly stol. Jest to szkodliwe i dla stolu
i dla samej drukarki. W 'mojej' wlasnie zaczynaja sie
pierwsze uszkodzenia - najpierw mechanizm napedu tasmy, teraz
mechanizm ustawiania odleglosci glowica - papier (nie bylem
w stanie zawczasu wytlumaczyc ksiegowej koniecznosci zakupu
mocnego stolika, musialem poczekac na 'efekty') :(

Sa tez jakies heavy duty Manesmann Tally, na 1 calowa tasme,
ale znam je tylko ze slyszenia.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl gregboda_at_free.polbox.pl