Mysz i jej trzy klawisze

Autor: Michał Łukasiak (michalux_at_free.polbox.pl)
Data: Sun 20 Apr 1997 - 17:00:10 MET DST

Za namową Kodaka ściągnąłem sobie Cool Mouse 97. Z szafki ojca wygrzebałem
starą trzyklaiwszową mysz NoName (normalnie korzystam z myszy Microsoftu z
dwoma klawiszami) i podłączyłem ją. Po zrestartowaniu, Windows jednak nadal
uparcie twierdził, że jest to standardowa mysz (na dołączonej dyskietce
jest tylko driver pod DOS, który i tak nic nie daje). Pomyślałem, że trzeba
przełączyć ją na standard PS/2, czego jednak nie zrobiłem, bo po obejrzeniu
myszy okazało się, że nie ma takiego przełącznika (nawet wewnątrz). Jakimś
cudem znalazłem do niej instrukcję i okazało się, że mysz jest zgodna ze
standardem Microsoft/Mouse System i jeśli chcę aby została wykryta jako
trzyklawiszowa, muszę wcisnąć LPM przy boot'owaniu (silly, isn't it ?). Nic
z tego i pod DOS'em i Windows'em jest ona nadal zwykłą dwuklawiszową myszą.
Próby zmiany driver'ów też nic nie dają. Mogę stwierdzić że trzeci klawisz
raczej nie jest dla pizu (przewód jest grubszy o jeden kabelek w porównaniu
z myszą Microsoftu). W jaki sposób (jeśli się da) przekonać oba systemy, że
jest to jednak mysz trzyklawiszowa ?

Oto fragment instrukcji dla dociekliwych - english required :-( Może ktoś
na coś wpadnie o co ja się jeszcze nie potknąłem...

If the mouse you purchased has three buttons but does not have a mode
switch (on the
bottom of the mouse), please follow these instructions.

      To configure the mouse as a Microsoft Mouse (2-button), connect the
mouse to the serial port (COM port) and turn on your computer. The mouse
will automatically configure itself as a Microsoft Mouse. To configure the
mouse as a Mouse System Mouse (3-button), connect the mouse to the serial
port (COM port). Then press the left button during booting
your computer and release it afterwards. The mouse will configure itself
as a Mouse System Mouse.

     |                michalux_at_free.polbox.pl                |
     |           http://free.polbox.pl/m/michalux           |