Re: Problem: czytnik nie czyta plytki

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 20 Apr 1997 - 15:37:12 MET DST

lbajon_at_sgh.waw.pl (=?ISO-8859-2?Q?=A3ukasz_Bajo=F1ski?=) wrote:

>Może to KAO to jakiś syf ?
>Ja nagrywałem na Philipsie i chodzi pięknie zarówno na Sony 2x jak i
>na Toshibie 8x :)

syf nie syf, ale CDR kao sa bardzo ciemne. niektore czytniki
przy zbyt ciemnych plytach nie sa w stanie odczytac zapisu.

>/> Plytka jets zlotozielonkawa (dziwny kolor, ale nie potrafie lepiej tego
>/> opisac), zero rys.
>
>Wszystkie CD-Ry mają chyba taki kolor.

czyzby ? ja widzialem tylko:
1.zlote
2.srebrne
3.rozowawe

pozostale kolory wynikaja z uzycia barwnika w plastiku.
czyli zielone/niebieskie i tym podobne to jest po prostu
barwiony plastik.

>Spróbuj wyczyścić czytnik, jak inne czytają tą płytkę to coś takiego
>może pomóć.

> _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/_/ Lukasz Bajonski

Jak laser w czytniku jest przepalony, to fotodiodom i tak bedzie
za ciemno zeby cokolwiek odczytaly.
w obecnych czytanikach ten problem nie istnieje, ale wczesniej
lasery mialy ograniczona zywotnosc. z czasem swiecily coraz
ciemniej. dotyczylo to zarowno cdromow, jak tez odtwarzaczy cd,
nawet renomowanych firm.

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |