Re: Porada

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_elza.xyz.lublin.pl)
Data: Sat 19 Apr 1997 - 13:43:08 MET DST

Mozna wiedziec czemu nie SCSI?

> Podobno pojawiaja sie juz nagrywarki CD-rom'ow Atapi.
> Chyba Toshiba takie cos wyposcila....

Pozostaje pytanie ile wiecej plytek sie rozchrzani dzieki takiemu
rozwiazaniu ;)

A odnosnie samych napedow:

Najprostszym rozwiazaniem jest zwykly twardzielek w kieszeni -
najszybszy, najbardziej niezawodny, najwiekszy, najtanszy.

Pojawily sie ostatnio dyskietki 120MB - niestety drogie i cholera wie
gdzie to qpic. Montuja juz je seryjnie chociazby Compaq i Dell do
swoich komputerow - mozna wiec uznac to za nowy standard.

Floptical - 21MB na dyskietce. Dosc trwaly zapis. Dosc tanie
rozwiazanie. Nie wiem czy jeszcze ktos tym handluje

ZIP - sam sprzet jest ok, mam zle zdanie o oprogramowaniu, aczkolwiek
pod DOS/3.11 dziala calkiem OK. Istnieje wersja paralell ZIPa.

SyQuest i inne - juz stare. Dosc awaryjne. Drogie.

MO - wiekszosc SCSI. Ceny cholerne. Zwykle duza pojemnosc
(Pinacle Apex - 4.6GB, Pinacle Micro - 2.6GB).

Streamer - stare, sprawdzone, powolne. Niezbyt drogie.

CD-R - zapis jednorazowy, ceny umiarkowane. Mozna odczytywac plytki w
zwyklych CD - wiec jest jeszcze wygodniejsze do przenoszenia danych.
Teraz lwasciwie kazdy komputer ma CD. SCSI.

Jest pewnie jeszcze 115 innych rozwiazan ;)

karpio