Re: Kolejność napędów w DOSie

Autor: Andrzej Olaczek (andol_at_aipsa.ita.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 17 Apr 1997 - 17:59:59 MET DST

Piniek aka Piotr Ingling wrote:

> W jakiej kolejnoœci przyporzšdkowywane sš litery do kolejnych dysków (partycji)
> w DOSie (na obu koanałach EIDE)? [...]Chodzi mi o to, że mam dwa
> dyski. Pierwszy ma trzy partycje (C,E,F), drugi ma jednš (D). Kłopot w tym, że
> drugi jest w kieszeni i jak go wyjmę, to przesuwajš się pozostałe litery

Jesli na drugim dysku nie byloby podstawowej partycji DOS (Primary),
bylby on widziany w twoim kompie jako ostatni.
Wiec :
1. Zrob backup drugiego dysku
2. Za pomoca fdisk'a usun partycje podstawowa (z dysku 2 oczywiscie)
3. Zaloz w jej miejsce partycje rozszerzona (Extended)
4. Na partycji rozszerzonej - zaloz dysk logiczny
5. Sformatuj nowy dysk

Jesli nie jestes pewien, jak uzywac fdisk'a - lepiej popros o pomoc
"fachowca".
Nie skasuj sobie przypadkiem partycji z pierwszego dysku !

--
 Andrzej   \\\/////
 Olaczek   \@  @/