Jak wylaczye Plug and Play na karcie Sound Blaster 32 PnP

Autor: RoMan Mandziejewicz (RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org)
Data: Thu 17 Apr 1997 - 00:03:15 MET DST

Gregorio Kus wrote:

[...]

 GK> wiem o tym, dlatego nie napisalem "komentarz do technologii Creative"
 GK> lecz komentarz do technologii pnp.

Jakosc jednego, zwalonego programu swiadczy Twoim zdaniem o jakosci calej idei?
FYI: nie jestem zwolennikiem Pluj&Placz, ale nie mam innego wyjscia...

 GK> Wlasciwie to powinienem byl napisac - do jej aktualnego stanu,
 GK> bo w to ze to kiedys bedzie dzialalo porzadnie - raczej nie watpie.
 GK> A nawet moze juz dziala porzadnie jesli ktos ma wszystkie karty pnp.

Swojego SB16P&P OEM odpalalem na plycie bez P&P i na dokladke nie majac nawet
ICM, ktory umozliwia w ogole zainstalowanie driverow - naklalem sie, nameczylem,
naszukalem i znalazlem - CTCM - naprawde robi to prawidlowo.
Karta przezyla zmiane Windozy z 3.1CEE na 95PL, kilka zmian konfiguracji, a
ostatnio wymiane plyty glownej na ASUS T2P4 i odbylo sie to wszystko bez zadnych
problemow z ustawianiem parametrow karty. I tu ciekawostka: CD-ROMa mam
podpietego do SB i pracowal juz na wszystkich mozliwych ustawieniach - jako
drugi, trzeci i czwarty kontroler IDE - zawsze bez zarzutu. Obecnie pracuje z
adresami czwartego kontrolera, a drugi kontroler na plycie mam niewykorzystany -
czeka na lepsze czasy i kase na kolejne dyski. Na kontrolerze SB podlaczalem
nawet 2 CD-ROMy - obecnie uzywany ACER-767 i NEC 4x4 - dzialalo idealnie.

Zebys nie myslal, ze bylo latwo, to podam Ci liste moich IRQ:
0 i 1 wiadomo
2 - wolne (drugi kontroler przerwan)
3 - COM2 (modem)
4 - COM1 (mysz)
5 - SB16
6 - FDD
7 - Port EPP/ECP z ZIP Drivem na koncu
8 - RTC
9 - karta sieciowa (zgodna z NE2000)
10 - kontroler IDE na SB z CD-ROMem na koncu
11 - karta grafiki
12 - kontroler SCSI NCR810
13 - FPU
14/15 - kontroler IDE na plycie