Re: Padly mi dwa twarde dyski

Autor: Artur Jarkiewicz (ajark_at_meil.pw.edu.pl)
Data: Wed 16 Apr 1997 - 21:02:56 MET DST

Leszek Ł/Bocian wrote:

> W komputerze 486 z plyta PCI i kontrolerem IDE (ISA) padly mi dwa twarde
> dyski tzn.
> Samsung 260Mb ktory byl pierwszym dyskiem i Nec 120Mb ktory byl drugim.
> Przy starcie komputer pisze ze nie ma systemu na dysku twardym i prosi o
> dyskietke po wystartowaniu z dyskietki system nie widzi portrycji ani
> pierwszego ani drugiego dysku. Fdisk pisze : brak zdefiniowanych partrycji
> , nie mam kopi zapsowej tablicy partrycji. Czy jest jakas szansa na
> odzyskanie danch z tego dysku.
> Z gory dziekuje za odpowiedzi!!!!!
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> [...]

Osobiscie mialem dwa podobne przypadki w swojej karierze uzytkownika:

Pierwszy przypadek - Caviar 850MB - Komunikat o braku systemu, FDISK
krzyczy, ze brak partycji. Pomoglo odpalenie Norton Disk Doctora (z
dyskietki), ktory odbudowal partycje. Tylko tutaj radzilbym uwazac.
Czasami potrafi cos pop... i wyjdzie kompletna sieczka (a nie pamietam
czy w tym wypadku jest opcja UNDO).
Drugi przypadek - Caviar 120MB - kompletny zanik dysku w systemie (choc
fizycznie nadal istnial). Pomoglo FDISK /MBR - odswiezenie tablicy
partycji.
Konkretnie nic wiecej nie potrafie powiedziec, bo to tak samo jak pytac
lekarza o diagnoze, kiedy on w ogole nie widzial pacjenta na oczy.

Pozdrowka.
Artur.

--