Re: Co jest z tym Windows-em 95 ???

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Mon 14 Apr 1997 - 21:20:55 MET DST

At 02:36 97-04-14 +0200, Stachu napisał

>W firmie gdzie od niedawna nadzoruje siec napadla na mnie
>absolwentka Informatyki: co ja wyrabiam? Ona nie moze
>wydrukowac z WORD'a bo drukarka podlaczona jest do
>innego komputera (print server :-)))) i zamiast obrazkow
>w tekscie pojawiaja sie robaki. A w ogole to powinienem
>zainstalowc WORD'a dla wszystkich w sieci bo to jest
>standard! I w ogole to ona jest po informatyce i zupelnie
>nie rozumie co ja tu namieszalem!

  Powiedz jej ze standard to jest WordPerfect.

>Poniewaz bylo to w obecnosci wielu osob to musialem
>zachowac sie grzecznie :-(((

  Slusznie, zachowuj sie grzecznie niezaleznie od ilosci ludzi.

>A co bylo?
>Drukarka w WORD' byla innego standardu niz ta, do ktorej
>skierowano wydruk i komputer, do ktorego byla podlaczona
>byl "not-logged-in".

  To twoja wina. Na scianie powinna byc wydrukowana krotka
  instrukcja zrozumiala dla kazdego #### wyjasniajaca jak
  drukowac z Windows w tej konkretnej sieci.
  a) ktora drukarka jest podlaczona do ktorej kolejki
  b) ktora drukarka dziala wg. jakiego standardu.

> Wyjasnilem jej grzecznie, ze standardem jest ASCII,

  Znowu blad: standardem jest Polska Norma oraz tzw
  standardy lokalne przyjete w kazdej firmie.

> a potem byla dyskusja o dokumentach w Internet'cie
>i sie dowiedzialem ze standardem jest IE i Netscape :-(((

  jako przegladarki do stron WWW to jest to prawda
 (tzn są tzw de facto standardami )

>Ciekawe czego w tych szkolach ucza takich "informatykow"???

   Liczenia słupków w Excelu ?
   Budowania iterface graficznego do programow w Visual Basicu ?

   Na pewno nie administracji sieciami lokalnymi ani PeCetologii.

  Juz dwadziescia lat temu (no moze 15 lat) Dijkstra zadal pytanie
  (cytat z pamieci):

  "Ciekawe jaki jezyk programowania uczynil z tych studentow kretynow?"

--
Romek