Re: Co jest z tym Windows-em 95 ???

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Mon 14 Apr 1997 - 14:02:58 MET DST

Tomasz Kłoczko wrote:

> Popełniłeś błąd porównując coś co typowo chodzi jako serwer z czymś co
> typowo chodzi jako work st. (gruszki i śwliwki). Na tej podstawie chcesz
> wysnuwać wnioski, że coś jest bardziej bespieczniejsze, a coś iinego mniej.
> Druga sprawa, że są to rzeczy takj bardzo odległe od siebie, że przy
> porównywaniu ich w jakim kolwiek kontekście poprostu trzeba bardzo uważać.
> Nie miałem zamiaru czepiać się reszty akapitu ponieważ błąd tkwił już w
> pierwszym zdaniu. Wiekszość ludzi nie zauważy tego błedu, a w pamięci
> pozostanie im coś co nawet nieprawdą nie może być gdzyż takie porównywanie
> [...]

Problem w tym, że ja niczego nie porównywałem. Zwróciłem tylko uwagę, że
stawianie oprogramowania naturalnego dla serwera sieciowego (Linuxa) dla
komputera osobistego z jednym użytkownikiem i to nienajwyższych lotów w
Unixie (czyli 95% użytkowników Internetu) jest paradoksalnie bardziej
niebezpieczne dla jego danych niż zainstalowanie mu Win95, jeśli maszyna
będzie podłączona bezpośrednio do Internetu (i używana jedynie jako
klient serwerów plików, WWW, poczty itp.). Wynika to z konieczności
wyłączenia (lub przynajmniej ograniczenia możliwości połączeń z
zewnątrz) rozmaitych demonów sieciowych, czego w/w "admin" nie będzie
umiał, oraz konieczności bycia na bieżąco z patchami, czego nie będzie
mu się chciało póki ktoś mu przez sieć nie zrobi krzywdy. Natomiast
możliwości ataku przez Internet takiej maszyny z Win95 (przypominam,
żadnych serwerów WWW, ftp, czy nawet dzielonych dysków) są zerowe.

Czy nie jest to prawda?

W odpowiedzi dowiedziałem się, że "pieprzę aż kichać się chce" i to
tylko dlatego, że mój szanowny interlokutor nie chciał doczytać do końca
akapitu, co właściwie w cytacie powyżej przyznaje. O tempora, o mores!

Proponuję skończyć już ten temat albo przenieść go z newsów na wymianę
emaili.

JP.

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland