Re: Co jest z tym Windows-em 95 ???

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Mon 14 Apr 1997 - 13:14:33 MET DST

Tomasz Kłoczko wrote:

> Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> wrote:
> [..]
> : Paradoksalnie W95 z TCP/IP jest w internecie bezpieczniejszy niz Linux
> : w rekach uzytkownika, ktory nie chce/nie umie zainstalowac najnowszych
> : patchy. Sprobuj sie wlamac do maszyny, ktora defaultowo nie ma zadnych
> : demonow sieciowych ;-) Brak bezpieczenstwa w W95 dotyczy dostepu
> : bezposredniego. To jednak system na komputer _osobisty_, oczywiscie na
> : zaden serwer sie nie nadaje. Tu sie zgadzamy.

Zostawiam wszystko bez cięć na dowód co poprzednio pisałem (ma to
znaczenie). Na to Pan Kłoczko:

> [...]
> się zalogować będzie Linux z wpisany w host.deny "ALL: ALL_at_ALL". Czyli nie
> będziesz mógł niczego zdalnie wykonać na tej maszynce. Różnica polega na tym
> że domyślnie Linuxa się jednak się często konfiguruje, a W95 nie.
> Jeżeli chcesz porównywać konfigurację srv i work st to przynajmniej powiedz,
> że to robisz. Postaw na 95 kilka programów udostępniających usługi
> analogicznedo tych jakie będziesz miał na domyślnie skonfigurowanym Linuxie,
> a potem próbuj porównywać.
> To tak jakbyś porównywał gruszki ze śliwkami i dziwił się, że przy okazji

Wycofałem wcześniejszą wersję listu, w której dość brutalnie pisałem co
sądzę o kimś, kto nie jest w stanie doczytać do końca akapitu ale rzucać
obelgami, owszem, umie. Po zastanowieniu doszedłem jednak do wniosku, że
nie ma co równać w dół do czyjegoś poziomu. Zostawiam tylko część
merytoryczną z poprzedniej wersji postingu:

Przecież pisałem wyraźnie, ze W95 na serwer sie nie
nadaje a Pan mi to właśnie udowadniasz łopatologicznie. Natomiast
podłączenie do sieci z wyjsciem w Internet maszynki z Linuxem, w
sytuacji gdy nie ma być to żaden serwer a raczej klient usług
sieciowych, w dodatku z użytkownikiem (i w tym wypadku adminem), ktory
nie wie co to patche, ktory zadnego tcp_wrappera nie postawi, czyli po
prostu jest przecietnym uzytkownikiem komputerow, to nieszczescie
czekajace
tylko na wystapienie, choćiażby dlatego, że byle jaki hacker zna Linuxa
100x lepiej niż taki użytkownik. I żadne obelgi pod moim adresem tego
nie zmienią.

JP.

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland