Re: _DOS_Navigator_1.50 (juz nie beta)

Autor: Andrzej Golebiewski (szold_at_infeco.pb.bialystok.pl)
Data: Mon 14 Apr 1997 - 12:22:05 MET DST

On Fri, 11 Apr 1997, Lukasz_Bajonski wrote:
> szold_at_infeco.pb.bialystok.pl (Piotr Paczkowski) wrote:
[ciach!]
> /> Windows Commander v3.01 jest taki okienkowy, ze mi sie nie podoba.
> /> Uzywam go w ostatecznosci (kopiowanie plikow z dlugimi nazwami itp.),
> /> a poza tym nie ma nawet polowy funkcji DN. Moze cos z niego wyrosnie,
>
> Jakich potrzebnych funkcji nie ma ?
> Dla mnie najfajniejsze jest ze przy kopiowaniu pokazuje oprócz % dla
> danego pliku, równiez % dla wszystkiego :)
>
> _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/_/ Lukasz Bajonski
> _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( lbajon_at_sgh.waw.pl )

WC, podobnie jak NC nie ma porzadnego edytora TXT, nie dziala pod DOSem,
wyszukiwanie plikow ma na poziomie NC (to nie komplement!), nie zrobie w
nim tego o czym ponizej. Podejrzewam, ze jest wolniejszy - dzis (Pon 14)
to sprawdze - mam DN1.50 i WC3.01.

Podczas kopiowania DN pokazuje: ile zajmuja kopiowane pliki, pasek postepu
kopiowania aktualnego pliku, procentowy wskaznik wykonania calej pracy.

Padlo tu pytanie po co sa potrzebne prostokatne bloki tekstu, sortowanie,
liczenie sumy, ramki. Przyklad:
Sciagnelem sobie z Netu indeks np. obrazkow itp. Format tego pliku jest:
[nazwa pliku] ... [wielkosc] ... [opis]
Zachcialo mi sie wybrac wszystkie obrazki wieksze od np. 100kB. No
problem - wlaczam prostokotne bloki, zaznaczam pole [wielkosc] na calej
dlugosci pliku, robie "sort", wycinam wszystko ponizej 100kB. Nie wiem
jeszcze, ile kB to zajmie. Zaznaczam wiec ponownie pola z wielkoscia, robie
"calculate sum" (czy jakos tak) i juz wiem!

Ramki: Czasami pisze program dzialajacy w trybie tekstowym. Nie korzystam
z TVision, a chce miec jakies proste rameczki. DN zrobi je szybko i
skutecznie :)

Inna fajna opcja : "Directory Branch". Robi ona wirtualny katalog z
katalogu aktualnego i wszystkich jego podkatalogow. Przyklad: mam CD z
modulami muzycznymi. Posortowane alfabetycznie, kazda literka alfabetu ma
wlasny katalog. Znowu chce wybrac najwieksze. Ustawiam "sort by size", ale
w NC musialbym wchodzic do kazdego z katalogow. W DN wciskam CTRL-H i
od razu widze wszystko. Teraz tylko zaznaczam kopiuje na HD. Aha - jeszcze
chce to rozpakowac. Ale to plyta amigowa i dosowy lha nie rozpakuje
wszystkiego. Cale szczescie mam program lhant.exe, ktory chodzi pod WinNT
i Win95. Zaznaczam wczesniej wysortowane moduly, robie z nich liste
plikow (ALT-L) i w okienku wpisuje "lhant x !.!; del !.!". Powstaje plik
batchowy z dwoma powyzszymi komendami do kazdego pliku z listy. Odpalam
go. Mission completed.

Jak ktos juz powiedzial : NC nie ma nic, czego by nie bylo w DN.
Dodatkowe opcje w DN nawet jesli nie sa czesto uzywane, to jednak
co jakis czas sie przydaja. NC jest poza tym wiekszy i wolniejszy
(poza tym nieszczesnym odswierzaniem okienek w DN, ale to problem dla
posiadaczy 386 i nizej).

Pozdrawiam.

Piotr Paczkowski
|_| |_|_| |_|_| |_|_| ..... http://cksr.ac.bialystok.pl/~paka ...