Re: Co jest z tym Windows-em 95 ???

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Sat 12 Apr 1997 - 08:55:13 MET DST

Lech Szychowski wrote:

> Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> wrote:
>
> : Czy mozna prosic o rozszerzenie tego stwierdzenia? Chociaz jedna,
> czy
> : dwie rzeczy, ktore "statystyczny Linux" robi a "statystyczna
> Winda" mie?
>
> Np. TCP/IP stack i to, co sie z tym wiaze. No i preemptive
> multitasking :)

Chodziło mi o różnice znaczące dla użytkownika, nie o piękną budowę
OS-u. TCP/IP w W95 jest, wielozadaniowość a nawet wielowątkowość też
(czy "preemptive" to większości użytkowników raczej zwisa). Skoro nikt
nie odpowiada na moje pytanie, sam odpowiem:

W95 jest systemem na jedną osobę (lub kilka mających do siebie
zaufanie). Nie ma żadnej ochrony plików, hasła chronią tylko połączenia
sieciowe. Jeśli jednak jest to komputer naprawdę _osobisty_ to nie jest
poważny problem.

--
Jacek Piskozub
  Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland