Re: Off topic: Linux vs M$ Bylo: SIEC w bloku!

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Fri 11 Apr 1997 - 22:12:55 MET DST

RoMan Mandziejewicz <RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org> wrote:

: Lechu, litosci! Naklad pracy, jaki bedziesz musial wlozyc w to, zeby
: nauczyc sie zasad, zdobyc odpowiednie czcionki, makra, programy do
: tworzenia rysunkow;

RoMan, probowales? Probowales zlozyc 100+ stron tekstu z wzorami
i wykresami pod Wordem i pod TeX'em, albo chociaz byles przy tym,
jak ktos to robil i przygladales sie temu, co robil?

: te lasy wyciete na probne wydruki,

Po co? Czyzby ktos wrecz nie znosil ogladania efektow wlasnej pracy na
monitorze? OK, moze naprawde nie znosi - tylko jak w takim razie zniosl
Worda? :)

: Mam wrazenie, ze zapominasz, ze nadal bez zadnego problemu przyjmowane sa
: prace przepisane na zwyklej maszynie do pisania, z wklejonymi rysunkami
: i recznie dopisywanymi robalami we wzorach.

Wiem, ze sa. Ale wiem tez, czym sie rozni mechanik pewnej klasy od po prostu
mechanika: obaj co prawda pewnie tak samo beda umieli naprawiac samochody,
ale ten pierwszy nie pobrudzi klientowi nic w samochodzie - a jak pobrudzi,
to posprzata.

: pokaz sztuki typograficznej. Oczywiscie nie nalezy przesadzac w druga
: strone, piszac prace w Tasswordzie (pamietasz?) i drukujac ja na drukarce
: 9-iglowej,

Pamietam, pamietam. Swojego speca gumiaka nadal mam i nie zamierzam sie
go pozbyc; wnukom bede pokazywal :)))

: ale nie wymagaj tez, zeby kazdy uczyl sie TeXa.

Nie wymagam. Nawet uwazam, ze dla biurwy moze istotnie lepszy byc Word.
Ale nie uwazam, zeby okrzyki "w Wordzie sie da i tabelki, i wykresy,
i wzory, a w texie? pewno sie nie da..." byly specjalnie zacne i zgodne
z prawda :)

--
	Leszek.