Re: Co jest z tym Windows-em 95 ???

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 10 Apr 1997 - 23:11:49 MET DST

Tomasz Kłoczko <kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl> wrote:
: Jarek Lis <lis_at_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: : A ilez ja razy skasowalem pod unixami przypadkowo plik, i to wcale
: : nie poslugujac sie 'rm'.
: : Gdzie jest systemowy 'undelete' pod linuxem pytam sie od dluzszego czasu.

: Zrozum Jarku, ze to nie jest kwestia Linuxa tylko systemu plikowego na jakim
: wlasnie dzialasz (Linux potrafi w tej chwili obsluzyc ponad 10 roznych typow
: systemow plikowych). Jak podmontujesz do drzewka katalogow wolumen msdos to
: bedziesz mogl odzyskiwac pliki tak jak po DOS-em.

Wy [bo nie ty pierwszy] linuxiarze, jakos nie potraficie zrozumiec, ze jedno
drugiemu wcale nie przeszkadza. Na Novellu usuniete pliki jakos daje sie
odzyskac, na niejednym unixie sa pamietane poprzednie wersje, a ja tylko
slysze "to nie DOS", "zaloz sobie aliasa na rm", itp.

: Inna sprawa, ze ze
: wzgledow bezpieczenstwa nie kazdy powinien miec mozliwosc odzyskiwania
: plikow (szczegolnie jezeli probuje odzyskiwac nie swoje pliki).

A moze normalnie? Kazdy swoje, a root wszystkie? No i kazdy swoje, a root
wszystkie moze skasowac na dobre [na lepsze] komenda purge?

: Nastepna sprawa jest to, ze jezeli sie przyzwyczaisz do tego ze nie ma
: mozliwosci odzyskiwania plikow to dzialasz o wiele rozwazniej. W swojej
: kilkuletniej praktyce U*nix-owej mialem moze ze dwa razy hec cos odzyskac co
: przez przypadek wczesniej wykasowale. Musze przysnac, ze brak mozliwosci
: odzyskiwania zawartosci skasowanych plikow wiekszosc ludzi pracujacych pod
: U*nix-ami uwaza za ich zalete. Poprostu mozliwosc odzyskania pliku
: przyswyczaja do niechlujstwa w dzialaniu.

Wiem. a czeste pady windy wcale nie przeszkadzaja, bo przeciez Office ma
autosave co 5 minut, wiec co komu wywalenie przeszkadza :-))))).

J.