Re: Jaki kupic modem w klasie USR Courier?

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 07 Apr 1997 - 22:28:38 MET DST

>pytania: jaki modem jest najlepszy do 1600-1700 PLN (glownie do
>dial-up, ale moze pozniej lacze dzierzawione)

To moze ja odpowiem, jako ze z modemami bardzo roznymi mam stycznosc od
wielu lat. IMHO w chwili obecnej w tej cenie calkiem dobrym rozwiazaniem
bedzie zakup modemu US Robotics Courier V.Everything 33600.

Cena takiego wynalazku to w chwili obecnej ok. 1450zl z VAT w detalu.

Cechy: idealna jakosc polaczen, bardzo wysoka predkosc transmisji i
niezwykle sprawne mechanizmy fallback/fallfoward i testowania linii.
Modem praktycznie nigdy nie zrywa polaczenia, nawet jak nie slyszy modemu
po drugiej stronie (LAPM SREJ) przez dluzszy czas, albo jak np. zaczniesz
sie drzec do sluchawki - zmniejszy predkosc i dalej bedzie dzialac.
Niewatpliwa zaleta jest zgodnosc chyba ze wszystkimi dotychczasowymi high-
speedami. Czy to USR'y (HST, HST+ASL), czy choociazby ZyX 19k2, czy rozne
v32terbo, V.FC i temu podobne. V34+ dziala nawet bardzo sprawnie i nie
raz widzialem CONNECT 33600, chociaz w tych samych warunkach modemy
konkurencji czesto nie potrafily sie w ogole dogadac. Kolejne zalety to
bardzo duze mozliwosci konfiguracji, duze bufory wewnetrzne (w sumie do
modemu mozna wrzucic dobrych pare kilo danych zanim sie przytka, z obu
stron), niewiarygodnie male opoznienia wynikajace z kompresji. Sama
kompresja takze dziala calkiem sprawnie (duzy slownik, pare algorytmow).
Ciekawa funkcja jest tez diagnostyka stanu linii, ktora bardzo ladnie
podaje co akurat sie dzieje miedzy modemami oraz mozliwosc czysto
programowego dokonywania upgrade. Chociazby do x2, czy (jesli ITU
zatwierdzi stanrad Rockwella) takze 56K. Modemik ma flash-rom, sporo
RAMu, mocny procesor RISC i DSP. Jesli zas chodzi o jakos polaczen to
twierdze, iz jest jednym z najlepszych modemow na rynku. Jas Stozek chyba
jakis czas temu nazwal go ferrari testarossa wsrod modemow. Dla mnie to
takze Rolls-Royce ;) Nie ma mowy o niedogadaniu sie modemow, zerwaniu
polaczenia, zawieszaniu sie czy innych idiotyzmach. Po prostu dziala.
Wszystko. W kazdych warunkach.

Wady: predkosc portu tylko 115200, nieco inne polecenia modemu, ktorych
sie trzeba nauczyc (warto przestudiowac dokumentacje - chociazby slawetne
AT&F1). Cena.

Modem mozna nabyc w: AB, Spore, Scientific, Veracomp (duzi
dystrybutorzy), albo chociazby u mnie ;) Posiadam i uzytkuje taki modem u
siebie w BBS od paru miesiecy. Zarowno ja, jak i userzy sa narpawde
zadowoleni. Nie zamienilbym sqbanca na nic innego ;) Zainteresowani moga
przetestowac modemik dzwoniac po numer 081 5376254, niestety linie
miedzymiastowe i stara analogowa centrala po mojej stronie nieco oslabia
blask... Jednak i tak powinno byc conajmniej pieknie, zwlaszcza po pewnym
czasie jak modem "wyczai" linie i ustabilizuje parametry polaczenia.

pozdrawiam serdecznie
karpio