Re: Jak odpalic siec za pomoca Dial-up Networking

Autor: Zibby (zibby_at_free.polbox.pl)
Data: Sun 06 Apr 1997 - 17:17:14 MET DST

To piszę z pamięci, więc sory za niewielkie nieścisłości.

Musisz sobie:

1. Zainstalować z Plusa ' Dial Up Serwer ' na komputerze hosta(najlepiej na
obu).
2. Zainstalować klienta MSNetworks.
3. Zainstalować na obu maszynach protokoły IPX/SPX i NETBEUI(ustawienia
defaultowe)
4. Zainstalować 'Udostępnianie plików i drukarek(to drugie nie koniecznie)'
5. Zaznaczyć we właściwościach sieci 'kontrola dostępu na poziomie zasobów'

6. Na komputerze hosta udostępnić zasoby i zabezpieczyć hasłami(read-write
i read-only)
7. Na komputerze z którego dzwonisz, musisz utworzyć nowe
połączenie(dial-up)
8. Na hoscie i cliencie ustawić typ serwera'ppp: Windows95, WindowsNT3.5,
Internet'
9. W nowym połączeniu zaznaczyć: logowanie się do sieci i kompresję
programową
10. Jako protokoły: zainstalowane wcześniej IPX/SPX, NetBEUI.
11 Warto też na hoście zainstalować sobie takie akcesorium jak 'monitor
sieci', co byś mógł zobaczyć gdzie po twoim komputerze szwęda się klient,
klient znajdzie twój komputer w otoczeniu sieci(jak nie, to
szukaj->komputer i tam wpisujesz nazwę *.* nie działa, więcej informacji w
helpie windowsa).
12. Przed Dialowaniem warto sobie odpalić programik WinPopUp(w katalogu
windowsa), co byście mogli sobie trochę pogadać.
13. Tak na zakończenie, warto ustawić sobie okno terminala po wybraniu
numeru, co by klient mógł się zalogować i podać hasło dostępu(które host
ustala w Dialup net... Server)

14. Warto też zapisać sobie nazwy i grupy robocze poszczególnych
komputerów, co byście się mogli poznajdywać(np. szukaj komputer).

Jakby ktoś nie wiedział, to opcje servera Dial-up ustawia się w Dial-up
Networking->Połączenia-> Server[...]

Jak jakieś pytania, to do mnie na skrzynkę.

P.S. Po ustanowieniu połączenia (ja jestem hostem), za cholerę nie mogę
uzyskać dostępu do komputera klienta, nawet nie widzę go w otoczeniu
sieciowym. Jak to zmienić?