Re: Dimond Stealh 3D 2000

Autor: Konrad Olejnik (kolejnik_at_lodz1.lodz.pl)
Data: Mon 07 Apr 1997 - 07:07:22 MET DST

Magus <absolut5_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

>problemy:
> -nie moge zmienic wielkosci ViewPort'u (opcja jest nieaktywna)
> -nie moge ustawic czestotliwosci odchylania pionowego
> ("Refresh"we wlasciwisciach ekranu
> daje mi mozliwosci:-Adapter Default
> -Optimal
> -60 Hz)
> (gdy monitor zmieniam na standardowy VESA 1280x1024 to obraz
> bez przeplotu udaje mi sie uzyskac tylko przy ustawieniu 60 Hz,
> ustawienie pozostaluch dwoch, a takze ustawienie monitora jako
> PnP DCC daje mi ZAWSZE interlace!)
>
> Bede wdzieczny za wskazanie mi mozliwych rozwiazan ..

> [...]

Niech zgadne - jest to tani Diamond 2 Mb bez mozliwosci rozszerzenia
do 4 ? Jezeli tak, to mialem podobny problem. Po wielu probach
instalowania nowych sterownikow itd, itp. oddalem go sprzedawcy.
Po w.w. objawach doszedlem do wniosku, ze wine za to wszystko
ponosi prawdopodobnie niesprawna pamiec na karcie (zwlaszcza
fakt, ze w moim przypadku max. rozdzielczosc jaka moglem
ustawic to 640x480x256 przy 2 Mb !). Radze ci zrobic to samo - to sa
za dobre karty (i firma) i jezeli wystepuje cos takiego to znaczy, ze
raczej jest cos "padniete".
Przy zwrocie, "nieoficjalnie" dowiedzialem sie, ze karta ktora mialem
dlatego jest taka tania, bo pochodzi najprawdopodobniej z "drugiego
rzutu". Otoz DIAMOND czesc sprzetu, ktory nie przejdzie przez
testy na skutek jakiejs wady, a ktora nie dyskwalifikuje calkowicie
produktu (np. ta karta moze chodzic jako zwykla VGA) sprzedaje go
po znacznie obnizonej cenie i bez gwarancji. Wielu hurtownikow
idzie na cos takiego, wciskaja nam dziadostwo, a my sie ma to
lapiemy bo cena jest "okazyjna".
Po tej wpadce nauczylem sie, ze dobry DIAMOND znaczy drogi
DIAMOND.