Re: TPSA ZRYWANIE POŁĄCZENIA

Autor: Krzysiek Mazur (kenel_at_panda.bg.univ.gda.pl)
Data: Sun 06 Apr 1997 - 11:52:19 MET DST

On Mon, 31 Mar 1997 06:33:19 +0000, Darek Jankowski
<newyork_at_free.polbox.pl> wrote:

>Czy ktoś ma kłopoty z utrzymaniem połączenia do TP S.A bo ja mam od
>kilkunasy dni. Zrywa po kilku minutach i tyle, ale łączy na 28,8 bez
>kłopotu. Wskaźnik stosunku sygnału do szumu mówi 34 dB ale z moment
>wszystko stanie. Czasem się nic nie dzieje, ale przeważnie tak.
>
>P200, 32 MB RAM
>Modem PC TEL HSP 28,8/33,6 (pentiumowy)
>
>Darek.
>Trójmiasto
>PS. Może to lokalny kłopot w mojej maszynie ?

Kłopot może i lokalny, ale raczej lokalny "centralowo". Ja jestem na
centrali 20 w Gdyni i krew mnie zalewa jak na 4 połączenia z TPSA
zadziała jedno. A 3 impulsy w plecy. Reszta: albo nie wyskakuje
terminal, albo wyskakują śmieci, albo się rozłącza. Z kolei z dwoma
innymi providerami w Trójmieści łączyłem się OK, choć zbyt rzadko, aby
wykryć jakieś nieprawidłowości. Za to z jednym providerem na 41
łączyłem się zawsze na 33,600 bez żadnych cyrków jak w przypadku
TePSA.

A ostatnio z połączeniami tePSA faktycznie coraz gorzej.

Druga rzecz to taka, że na tej centrali modem nie rozpoznaje sygnału
"HANGUPa" (nagrywa voice'a do upadłego) oraz nie czai przy autoreceive
czy idzie fax czy voice i potrafi na fax odpowiedzieć voicem. Zabrałem
modem z blaszanką do biura, potestowałem na wewnętrznych i chodził
pięknie. Ręce opadają...

Nie wiem czy jest sens to reklamować w TPSA, bo w końcu mój Zoltrix
33,600 nie ma homo-niewiadomo :) (homologacji, tj.) Mogę sobie
reklamować, że ludzie się do mnie mogą dodzwonić raz na 10-20 razy,
ale pewnie usłyszę: "eee...to stara centrala, wie pan, no czy coś się
da zrobić? wie pan....no to stara centrala....no wie pan....będą nowe
kable....eee...stara centrala...." i tak dalej.

A najlepsze jest to, że jak gadam z durnymi jankesami, to nikt nie
chce mi uwierzyć, że w gdzieś na świecie można płacić $1,10 za godzinę
rozmowy lokalnej.

Krzysiek.