Re: Karty TV Tuner do PC

Autor: Marx (mna_at_csbi.katowice.pl)
Data: Fri 04 Apr 1997 - 07:38:56 MET DST

Dariusz Przybyl wrote:

> Szukam dobrej (i w miare taniej karty TV).
> Gdzie moge znalesc jakies w miare swieze testy porownawcze
> tyczace sie tych kart - chodzi o karty TV Tuner + Graber + K.Graficzna
> najlepiej na PCI. :-)
> BTW Co byscie polecali i dlaczego.
>
> Pozdrawiam.
PEŁNOZAKRESOWY TELEWIZOR STEREO I TELETEKST

Pełnozakresowy tuner telewizyjny o paśmie 45-870 MHz. Umożliwia odbiór
programów naziemnej oraz kablowej TV, pasma specjalne oraz hyperband.
Dodatkowy moduł procesora audio umożliwia stereofoniczny odbiór
programów TV i CATV, drugą fonię "SAP". Dodatkowy moduł teletekstu
otwiera przed nami świat informacji docierających do nas za
pośrednictwem teletekstu w tym bieżące informacje giełdowe.
Dostępne wersje PAL-B/G, PAL-D/K, SECAM, implementują wszystkie
funkcje kontrastu, nasycenia, jasności oraz barwy.
Wyświetlanie obrazu odbywa się w okienku z możliwością jego skalowania
lub pełnoekranowo. Podczas oglądania programów telewizyjnych możemy
pracować z innymi, dowolnie przez nas wybranymi aplikacjami Windows.

URZˇDZENIE DO NAGRYWANIA, OBRÓBKI TV I VIDEO

Prosty i szybki sposób przetwarzania sygnału video, SVHS, TV oraz
CATV wraz z towarzyszącym im dĽwiękiem stereo o jakości płyty
kompaktowej. Instalacja karty muzycznej umożliwia pełne wykorzystanie
opcji audio karty "Best TV". Rozbudowane funkcje Frame Grabbera
pozwalają na digitalizację obrazu TV, CATV, video, SVHS,
z maksymalną szybkością 30 klatek/sek. Różne formaty kompresji AVI,
zdjęcia BMP.

To byłoby tyle informacji reklamowych (wybrałem tylko to co prawdziwe).
Typowe zdania reklamowe wyciąłem.

Odpowiedzi na inne pytania

1. Przesyłka na koszt odbiorcy
2. Pasmo głowicy w cz. 45- 860 MHz
3. Koszty np.
S3VIRGE - 180-200 (2 MB)
Frame Grabber - 400-650 zł
Tuner TV - 350-450 zł
minimalnie 930 zł
4. Zawsze lepiej mieć TV stacjonarny (normalny TV), ale nie ma się
   możliwości obróbki sygnału ani podglądu TV lub magnetowidu
   podczas pracy z komputerem na jednym ekranie.
5. Praca: 16 bitowa paleta kolorów 1024 x 768 85 Hz z TV NON-INTERLACED,
   paleta 24 bitowa 640 x 480.
6. Karta nierozszerzalna S3 Virge 2 MB na ukł. N1C3BD. S3VIRGE 86C325,
   9638, C15648.00
7. Moduł teletekstu dla tej wersji nie jest sprowadzany.
8. Możliwości dodania modułu fonii 5.5 MHz B/G (zachodni) do
   istniejącego 6.5 MHz D/K (polski) - dodatkowo 40 zł.
9. Dodatkowy moduł; zdalnego sterowania (pilot) - 60 zł.
10. W przyszłości 1-2 tygodnie - uzupełnienie tej karty o wyjście CVBS.
   Composit Video do dowolnej karty teletekstu (wykorzystanie tej
   karty jako modułu tunera telewizyjnego dla karty teletekstu).
11. Obraz telewizyjny dobrej jakości ze śladami digitalizacji
   ( z magnetowidu nawet lepszy)
12. Dopracowane drivery do Win95, 3.01. W Win3.11PL drivery dla S3
    działają tak, jak dla innych S3Virge, czasami niepoprawnie
    (zawieszają system).
13. Możliwości otrzymania dodatkowej pomocy programowej od C&C.

To były odpowiedzi od dystrybutora.

Pozwólcie na mój mały komentarz
W tej chwili do czasu autoryzacji dystrybutora na Polskę
karta jest NO NAME (made in Singapore).

Do karty jest dodawana płytka z drajwerami do karty graficznej
oraz oprogramowaniem tunera TV.
Dodatkowo jest dodawana dyskietka z częstotliwościami TV w Polsce.
Instalacja bez problemów.
Niestety na NT nie można odpalić (brak plików .ddl).
Uruchomiłem Wintacha i wyniki były następujące:

1024x768 C16 75 Hz wintach 326
                              238 z obrazem o wielkości 1/4 ekranu
                              293 z obrazem 5x3 cm

Podsumowując - zabawka jest przednia i chyba warta tych pieniędzy.

Na koniec jeszcze raz adres dystrybutora

C & C Computer Consulting s.c.
02-011 Waeszawa Aleje Jerozolimskie 107

tel/fax 0-22 622-56-70

--
Marek Nazarko
mailto:mna_at_csbi.katowice.pl (CSBI S.A. BHT Katowice)