Re: usr-homo

Autor: Janusz Kroczak (janko1_at_free.polbox.pl)
Data: Fri 04 Apr 1997 - 03:11:21 MET DST

> W związku z tym mam pytanie do czego jest potrzebna ta "homologacja"
> czyjest to tylko wyciaganie pieniedzy od dystrybutorow sprzetu? czy tez
> rzeczywiscie konieczne ze wzgledu na utrzymanie "wysokiej" jakosci
> polskiej sieci telefonicznej ??? Jesli modem pracuje bez problemow w
> sieci telefonicznej w USA czy w Niemczech to jakie szkody moze spowodowac

> w polskiej telekomunikacji ????
> Pozdrawiam
> Grzes
>
> ps. po prostu podlacz modem i koniec.

Homologacja jest to swiadecto wydane po przetestowaniu sprzentu w polskich
warunkach. W Polsce sa zupelnie inne centrale niz w USA, a co z tym sie
wiaze, pracuja one na inych parametrach. Modem bez homologacji moze
wprowadzać wewne zaklucenia w pracy centrali.
Istnieje jeszcze jedon powod dla ktorego warto posiadac homologacje. W
przypadku gdyby np nastapila awaria lini (np.piorun uderzyl w linie
telefoniczna) moze sie zdarzyc ze zostanie uszkodzony twoj modem, albo
nawet komputer. Jesli nie posiadadz komologacji TP nie ponosi
odpowiedzialnisci za powstale szkody.