Re: NAJLEPSZY TWARDY

Autor: Marek Sokol (msokol_at_polbox.pl)
Data: Thu 03 Apr 1997 - 22:24:55 MET DST

Andrzej Karpinski <KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl> wrote in article
<B3F2E8141C3_at_golem.umcs.lublin.pl>...
-=[ciach: zgadzam sie]=-
przyznaje - przekonales mnie. ale chyba seagate czy fujitsu nie jest
*nieznanym producentem* ?

-=[ciach: moje zachwyty nad scsi]=-

> zmieniasz temat. sam instaluje dyski SCSI (takze Ultra Wide SCSI-2 -
> 40MB/s interfejs) w tego typu urzadzeniach. i doceniam ich parametry i
> to, ze w wielu przypadkach najszybszy nawet EIDE nie da mi takich
> parametrow. pamietaj jednak, ze stosowanie kontrolera UltraWide za 20mln

> oraz dysku SCSI za kolejne 30mln nie jest raczej typowe nawet w szybkich

> stacjach roboczych. takie dyski raczej rezerwuje sie do zastosowan
> polprofesjonalnych i profesjonalnych. nigdy tez nie bedzie stac na nie
> zwyklego pasjonata.

nie zmieniam. poszerzam. rozmawiamy wszak o *dyskach twardych*. dyski scsi
sa takimi.
no dobra. 2gb fujitsu za 1000 pln (scsi - nie wiem niestey jakie -
przyznaje nie sprawdzalem)
+ kontroler - nie jest taki znowu bardzo drogi - skoro pasjonaci wywalaja
kupe kasy na upgrady pamieci do matroxow, upgrady prockow, upgrady ram'u,
upgrady plyt glownych itd. to twierdze z cala odpowiedzialnoscia ze stac
ich na dysk scsi. moze nie na barracude fc i kontroler fibre channel, ale
na cos tanszego to spokojnie. prawda jest to, ze dyski at-bus sa bardziej
dostepne. na gieldzie mozna je kupowac jak *cegielki*.
scsi raczej nie.

> natomiast EIDE zawsze bedzie gora pod jakimis Winblows, do ogladania
> AVIkow, pogrania czy kompilacji programow. zwykly uzytkownik moze (i
> nawet powninen!) kupowac wlasnie EIDE, bo oferuja mu wlasciwie to samo,
> sa sporo tansze. nie mieszalbym wiec tutaj tych dwoch kategorii. obie
> znam. obie z powodzeniem stosuje. kazde do czego innnego. i sie klocic
> bede, jesli ktos mi powie, ze SCSI sie sprawdza pod DOS czy Win3.11...

podaj argumenty. ja sadze ze skoro dysk jest szybszy to i winda bedzie
chodzic szybciej. zajetosc procka jest tez chyba mniejsz. ale oczywiscie
moje rozumowanie moze byc do d....y.

> jesli zas chodzi o EIDE to takze interesuja mnie parametry, oczywiscie w

> granicach przyzwoitosci. bo jesli doplacajac 100zl moge miec 30%
> wydajniejszy dysk, to zaplace te 100zl, bo dzieki temu wydajnosc mojej
> pracy moze wzrosnac nieraz o 10 czy 20%... i warto za to zaplacic.
>
> zas predkosc (*wysilenie*) nie maja nic wspolnego z niezawodnoscia. tu w

> gre wchodzi jedynie potencjal producenta, stopien opanowania technologii

> i pare podobnych.
to ciekawe. dlaczego zatem wolniejsze (starsze) dyski caviara sa bardziej
ciche i sie nie sypia?
moj znajomy ma jeszcze starenka 340Mb caviora i dysk chodzi jak zloto.
kupil w sklepie (dysk z pewnego zrodla - od bardzo powaznego dostawcy)
caviora i ten po miesiacu sie wywrocil.
wymienil na nowego i ten tez padl. w sklepie uslyszal cytuje: *ten typ tak
ma*. koniec cytatu.
ja uslyszalem to samo. moze cytat nie jest dokladny, ale o to chodzilo.
moze sie mylili? moze to byla walnieta seria ?
ale takich przypadkow jest stanowczo zbyt duzo.

> tu sie roznimy. ja nie dostrzegajac zwiazku miedzy predkoscia a
> awaryjnoscia wybralem szybsze rozwiazania, co innym takze goraco polecam

> ;)

ja dostrzegam. vide - przyklad caviara z (^^^). dlatego wole inne firmy i
innych do tego namawiam i takie rozwiazanie goroco polecam;)
no more caviar.

> coz... moim zdaniem sparzyles sie na kilku Caviarach, byc moze wcale nie

> z ich powodu i tak ci zostalo. sprobuj zaopatrywac sie w nie w pewnym
> zrodle i staraj sie wyjasniac ew. problemy. to czasem pomaga.

zapewniam, ze dostawca byl bardzo powazny. bardzo. a nawet bardziej.

> kolejne generacje Caviarow. oczywisicie nie uwzglednilem dyskow
> wczesniejszych, ale kto ich jeszcze uzywa ;))
a sa tacy. padaja troche rzadziej ....

pozdrowka
marko

--
    ~~~ ~~~~ ~~~ /\O ~~ ~~ (_  phone:22-347804