Re: Jaki CD-ROM???

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Wed 02 Apr 1997 - 14:37:43 MET DST

Radoslaw Poplawski napisal (-a) :

> />> ale ogolnie acery maja dosyc glosna prace szuflady (najcichsza mialy
> />> samsungi ale przy porysowanych plytkach sa klopoty) a praca napedu jest w
> />> miare cicha.
> />
> />Ty chyba nie slyszales szuflady z Mitsumi :) szuflady z biurka sie ciszej
> />u mnie wysuwaja...
>
> To polecam napedy Teac. Nie ma napedow szybciej i ciszej wysuwajaych
> tacke. Po Teacu przejscie na Sony czy Acera to jakby przesiasc sie z
> bolidu F1 do F1(+26p). :)
>
> />A poza tym Acery to po Toshibach najlepsze czytniki na rynku (
> [...]

Pobaw sie Pionnerem to zobaczysz jaki ludzie moga zrobic naped CD-ROM.
Po pierwsze sa bardzo szybkie (moja 12x robi 1850 kB/s) i maja najnizszy
ze wszystkich CD-ROMow czas dostepu bo ponizej 100 ms. Jesli chodzi o halas
jaki generuje przy otwieraniu to moze spokojnie konkurowac z Teac'iem (ale
nie jesli chodzi o predkosc otwierania, Pionner robi to dosc wolno).
Jesli chodzi o glosnosc podczas pracy to chyba nie maja sobie rownych i
gdyby nie migajaca dioda na przednim panelu to wogole bys nie wiedzial, ze
naped cokolwiek robi. Jesli chodzi o korekcje bledow i obciazenie komputera
to poczytaj sobie ostatniego Chipa (ja nie jestem w stanie sprawdzic
korekcji bo nie mam odpowiedniej plyty a jesli chodzi o obciazenie to u mnie
jest ponizej 7% ale ja mam wersje SCSI). Wczesniej tez mialem napedy ATAPI
Pionnera; 4x, 10x i 12x i nigdy nie mialem zadnych problemow z odczytem
plyt.
Ma fajna funkcje ktora mozna sobie wlaczyc (normalnie jest wylaczona) a
mianowicie w naped sa wbudowane czujniki, ktore po wykryciu, ze plyta "bije"
zmniejszaja predkosc obrotowa.

Piotrek

PS. Wada to cena, wyzsza niz za 12x Toshiby ale to nie to samo.