Re: Jak porownac dwa pliki *.txt?

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Wed 02 Apr 1997 - 07:45:18 MET DST

Radek napisal:
>31 Mar 1997 22:17:03 GMT, "Arkadiusz Grzelczyk" <magsys_at_lodz.pdi.net>
>napisa=B3(a):

>/>Pytanko jak w temacie. Mam dwa pliki textowe "prawie"
>/>identyczne, pytanie czy jest jakis sposob (moze jakies
>/>polecenie) aby te roznice wylapac.

>fc plik1.txt plik2.txt

>Opcje:
>/b - pliki binarne (porownywanie po bajcie)
>/a - pliki tekstowe (porownywanie po linijce tekstu)

lepszym programem jest Visual Compare. Cale szczescie NIE jest napisany
w Visual Basicu i pracuje bardzo ladnie. To znaczy pracuje dla bardzo
duzych plikow i sie "synchronizuje" nawet dla duzych roznic miedzy plikami.
Pracuje na podstawie porownywania linijek. W opcjach mozna wskazac
ze np. roznice w ilosci spacji w linijkach moga byc pomijane.
Ogladac wyniki mozna na rozne sposoby.
Program mozna znalezc prawie wszedzie: szukac vcomp154.zip
albo cos podobnego.

>W starszym wersjach Dos-u (<7.0) nazywalo sie to (zdaje sie) comp.

W MS-DOSie nawet 3.30 byly jednoczesnie oba programy fc i comp

W IBM-DOSie (w starych wersjach) fc nie bylo. (jesli chodzi o scislosc)

>Radoslaw Poplawski (Wroclaw) http://yi.com/home/PoplawskiRadoslaw/

Romek