Re: acer CDx8 - czy to sterownik?

Autor: Marek Sokol (msokol_at_polbox.pl)
Data: Tue 01 Apr 1997 - 21:35:05 MET DST

> Sytuacja: CD-ROM x8 ACER (ten z wypukłą tacką - nie papmietam symbolu)

jesli ma stylizowane *8x* na tacce to jest to acer vuego - wg. mnie chyba
najlepszy w kategorii *x8*

> Na dyskietce sterownik *.sys, brak (dobrze czy źle?) *.386

nie wiem. na mojej tez nie bylo.

> Podłączony jako slave z dyskiem caviar 1GB jako master.
> Brak opisu na tylej ściance jak założyć zwory (są cztery(!)
> jumptery) - nie założono żadnej. Przy ustawienaich w biosie detekcji

czyli nie jest podlaczony jako slave. musi byc zal zwora. wg instrukcji do
cd x6 wyglada to tak:

I-I I----I I---I I---...---I I----I
a b c d e

a; testing jumper
b: audio
c: device conf.
d: ide bus
e: power

zworki przy p-cie c sa tylko trzy:
od prawej- cable select, slave, master.

zworka powinna byc na poz. slave.

> dysków auto dla CD Caviar jest detektowany prawidłowo, przy CD sie
> wiesza. Przy ustawieniach na none dla CD idzie jak trzeba. Chyba
> wszystko.

i nie bedzie detektowal. bios nie wykrywa cd jako dysku hdd.

> Objaw: W dosie wszystko ok. Płyty odczytuje i odtwarza wszelkiego
> rodzaju. W Win16 (3.1) kotlet (klops), w menadżerze napęd jest
> widziany (istnieje ikona), w momencie odwołania się do napędu
> (z jakąkolwiek płytą) system się zawiesza - przy próbie trzech króli
> (CTRL+ALT+DEL) wypisuje komunikaty o zajętości systemu.

a to juz jest dziwne. sprawdz czy jest w config.sys odwolanie do
vide-cdd.sys (ch6yba tak sie nazywa driver) i w autoexec.bat linia
wywolujaca mscdex'a

> Pytanie: Raaaaaaaatunku! A poważnie, co robić w tej sytacji? Czy to
> brak jakiegoś sterownika, czy ustawienia zwor, czy może inne? Jeśli
> ktoś ama zainstalowany ten model proszę o kontakt.

raczej zworki. imho w takiej konfiguracji powinny byc ustawione jak wyzej.
ale z caviarem tego nie sprawdzalem wiec nie recze.
chciaz bledy w w31 wskazuja na drivery. sprawdz autoexec'a i configa.
jesli bedzie nadal zle, to sprobuj zainstalowac drivery do mitsumi.
albo przepnij dysk na drugi port. u mnie na drugim porcie dziala ok. i pod
w95 i pod w31.
niestety nie moge przepiac na pierwszy port :=(, sprawdzam na kompie na
ktorym jest kontroler tekramu z raodem (dwa dyski) :=(

pozdrowka
marko

--
    ~~~ ~~~~ ~~~ /\O ~~ ~~ (_  phone:22-347804