Ludzie jednak są uparci... ;^)

Autor: Tristan Alder (tristan_at_free.polbox.pl)
Data: Fri 28 Mar 1997 - 19:55:45 MET

> Ludzie są jednak uparci... Facet, od dłuższego czasu na podaniu
> o założenie konta na zeusie na odwrocie strony są podane
> podstawowe informacje, jak ustawiać DNS, domenę i server (Dial-
> up networking, win95). Ustawiłeś to?

Ludzie jednak są uparci... ;^). Mam to konto już od początku tego
semestru i działało dobrze. Ustawione wszystko mam jak należy.
Zresztą ono raz działa, a raz nie. Np. ostatnio wysyła pocztę, ale
jak ma ściągać, to pisze: "Błąd potwierdzenia autentyczności..." i
inne bzdury, a jak się rozwinie okno "Szczegóły", to cos bredzi (nie
pamiętam dokładnie) "Mailcośtam may be busy" czy jakoś tak. Jak
wchodzę w trybie terminalowym, to hasło działa i listy pinem można
obrabiać. Po prostu nie ściąga (od dwóch dni). Wcześniej nawet nie
wysyłał, bo wywalał: "Nieznany błąd TCP/IP". Zresztą nie jest to wina
ustawień, bo jeśli podczas tego samego połączenia wpiszę adres
polboxowy, to chodzi bez problemów. Tam na Zeusie jakieś jaja się
dzieją. Ja korzystam z TPSA bo szybciej, ale kolega ma wolny modem,
to mu wsjo rawno, więc łączy się przez politechikę i zauważył, że
spowolnił się znacznie proces rozpoznawania hasła i użytkownika.

> W razie jakichś problemów zgłosiłeś się do administratora?

To się pojawia i znika, więc im głowy nie zwracam, bo mam polboxa i
to chwilowo leję, ale po świętach będę musiał się tam przejść.

> Nie uważasz, że takie zachowanie (mówienie, że konto się sypie)
> powinno być zgłoszone najpierw do administratora?
> Ale nie, ty wolisz takie coś od razu wyciągać na światło
> publiczne...

Już nie pamiętam jak to wyszło, ale to chyba nie chwaliłem się tym od
siebie, tylko jakoś tak wyszło.

> Swoją drogą, ciekawe, co zawaliłeś, że ci nie działa. Bo userów
> jest prawie cztery tysiące, a problemy mają z reguły ci, co
> świeżo założyli sobie konta.

Już Ci mówiłem, że na tym samym połączeniu Dial-Up z Polboxem nie ma
problemów i nie było ich na początku. Dopiero jakiś tydzień temu się
zaczęło. Tak nagle, z nienacka.

> Po zgłoszeniu się do administratora problemy zniknęły jak ręką
odjął.

Po świętach pójdę tam.

> Z powyższych (jak również z własnego
> doświadczenia) wnioskuję, że wina leży po twojej stronie...

Wcale nie byłbym taki pewny. Może wina jest po mojej stronie kabla,
ale nikoniecznie z mojej winy (może MałoMiękki?)

> _PUBLICZNIE_ rzuca się fałszywe oskarżenia (m.in. pod moim
> adresem),

O, przepraszam, ale nic o Tobie nie pisałem!

> Przepraszam również za zaśmiecanie wszystkich list, na których
> ten temat jest off-topic.

Jako i ja przepraszam, życząc Wesołych Świąt.

--
         Tristan (http://www.free.polbox.pl/t/tristan)