Re: softwareowy wylacznik

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 27 Mar 1997 - 16:27:49 MET

Marek Sokol <msokol_at_polbox.pl> wrote:
: interesuje mnie cos takiego, zeby po wyslaniu przez ups sygnalu do
: downowania serwera
: taki wylacznik przechwytywal to i po zadownowaniu wylaczal napiecie na
: stale. tak zeby ponownie mozna bylo wlaczyc je dopiero naciskajac button.
: cos takiego chyba mozna skonstruowac, ale nie wiem jak ...

W pierwszej wersji polecam .... przejrzec dowolna ksiazke z elektrotechniki
jak sie robi samopodtrzymanie na przekazniku. Po czym poszukac ...
chyba stycznik od pralki jest najpopularniejszy i najtanszy na 220V...

Tylko radze sprawdzic czy ten uklad jest odporny na wyciagniecie wtyczki
UPS'a.

[A zreszta .. po co do ksiazki: zestyk przekaznika wlaczasz miedzy
 komputer a UPS w jeden z kabli. Cewke przekaznika przylaczasz do koncowek
 wyjsciowych. A rownolegle z zestykiem przekaznika montujesz przycisk
 "chwilowy" [taki od dzwonka].

J.