Re: Jak polaczyc dwa komputery w siec ?

Autor: Andrzej Golebiewski (szold_at_infeco.pb.bialystok.pl)
Data: Wed 26 Mar 1997 - 14:22:23 MET

On Wed, 26 Mar 1997, Wojciech Froelich wrote:

> Najprostszym rozwiazaniem ( i najtanszym ) bedzie kabelek null-modem,
> ktory to obslugiwany jest przez DirectCable Connection ( bezposrednie
> polaczenie kablowe ). Konfiguracja sprowadza sie do ustalenia portu i
> udostepnienia dyskow.

Jezeli czlowieka stac na kupienie sobie dwoch "Pentiumow" do domu, to
raczej nie interesuje go najtansze rozwiazanie ;-)
Chyba najlepiej kupic 2 karty sieciowe, nawet nie jakies 3COM, czy SMC,
ale zwykle - Compex za ok. 90-100zl sztuka (Gielda na Grzybowskiej) lub
120-130zl (sklep). Do tego kawalek kabla kocentrycznego (zwykly antenowy
50-omowy), i dwie koncowki do niego. Jezeli kabel ma typowa dlugosc, to
mozna kupic gotowy, w ostatecznosci poprosic w sklepie, zeby sami go
polutowali.
Na takich kartach, przy dwoch komputerach w sieci, bedziesz mial transfer
rzedu szybkiego CD-ROMu, ale z o wiele lepszym czasem dostepu.
W Windows95 instalacja takiej sieci to zaden problem ( no, prawie :-) ).
Trzeba zainstalowac Dial-Up Networking, a potem isc do Panelu Sterowania
tam ikonka "Siec" - zainstalowac karte i wybrac siec Microsoft Network.
Na Pulpicie powinna sie pojawic ikona "Otoczenie sieciowe". Potem
pozostaje podmapowac dyski (tzn. zrobic tak, zeby katalogi/dyski na jednym
komputerze byly widoczne jako dyski na drugim) i koniec.
Jezeli zamierzasz grac na takiej sieci pod DOS-em (np. w Quake'a, he, he),
to nie bedzie Ci potrzebny zaden system sieciowy. Wystarczy przed
uruchomieniem gierki zaladowac sterownik do karty i pliki instalujace
protokol IPX/SPX (powinny byc na dysku z karta: ipxodi.exe lsl.com itd.)

Piotr Paczkowski, paka_at_cksr.ac.bialystok.pl