NT i amerykanska prasa komputerowa (Re: Dlaczego Windows? Off-topic...)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Wed 26 Mar 1997 - 02:55:06 MET

On Tue, 25 Mar 1997 17:12:05 +0100 (CET), Andrzej Lewandowski wrote:

>Z wlasnej praktyki:
>
>Pewna aplikacja:
>
>Gateway, PentiumPro, NT, 64M pamieci - 3 godziny run time
>R6000, PowerPC, AIX, 64M pamieci - 12 godzin run time.
>
>W obu przypadkach aplikacja byla jedynym uzytkownikiem
>komputera.
>
>WSZYSTKIE operacje I/O 5 razy wolniejsze na AIX niz NT.
>
>Andrzej Lewandowski
>
>P.S. Co chce przez to udowodnic?... Ano, nic...

no wlasnie, kompletnie nic.
po pierwsze - to zalezy od tego czym to bylo kompilowane.
po drugie - PRZEZORNIE nie podales czestotliwosci pracy
obu procesorow.
po trzecie - czas wykonywania sie jakiejs aplikacji np. czysto
numerycznej kiedy jest ona jedynym uzytkownikiem zasobow
komputera w znikomym stopniu zalezy od jakosci systemu
operacyjnego.
po czwarte - ja nie twierdze, i nigdy nie twierdzilem,
ze NT jest DO NICZEGO. Jako stacja robocza sprawuje
sie calkiem niezle. Jedyne co twierdze to wlasnie to co
zacytowales - NT najlepszy DO WSZYSTKIEGO to kompletna
bzdura. Zwlaszcza lansowanie go jako hostu internetowego
to po prostu nieszczescie. Zapisz sie na jakas fachowa
mailingliste np. firewalls - toz to sie czytac nie da
80% postingow to sa lamenty administratorow systemow
opartych na wNT, a przeciez procentowo stanowia one
znikoma mniejszosc w porowaniu z unixami.

wine za to ze wogole wNT jest pchany do zadan do ktorych nie
byl projektowany i do ktorych zdecydowanie jeszcze nie dojrzal
ponosi oczywiscie prasa komputerowa - cholerne pismaki.
Ci ktorzy decyduja nie czytaja przeciez tej prasy naprawde
fachowej tylko rozne pc-worldy etc.

i abym znow nie uslyszal ze co ja tam moge w tej zacofanej
Italii wiedziec, pozwole sobie jeszcze raz zacytowac amerykanskich
kolegow, wlasnie w czasie dyskusji na temat dlaczegozto wNT
jest tak potwornie lansowany przez prase na s.o. wszechczasow,
tak ze biednym decydentom zaczyna sie wydawac ze jesli nie
zainstaluja sobie wNT to nie zalapia sie na pedzacy pociag postepu.
BULL$#!T. The American press, when it comes to computers, knows
nothing about technology, yet fawns over it, accepting as gospel
any information fed them from self-proclaimed "experts".
Bill Gates is acknowledged as a demi-god; he appears on nationally
syndicated TV shows and newspaper columns, spouting his drivel
about the innovations Microsoft is going to bring us in the next
decade (innovations that have already been with us for two decades),
and the "journalists" get all googly-eyed and go, Oooh! Ahhh!
It checks no sources, but regurgitates the wild prognostications
of the likes of IDC without thinking or getting a second opinion
(remember how Windows 95 was going to sell 30 million copies by
the end of 1995?).

The only reason this goes on year after year is that the same
press is also very good at burying its foibles and letting them
disappear quietly into the ether. They simply spout off about
the NEXT great thing, and everyone conveniently forgets about
the little screw-ups (prime example: late last January, the papers
reported that IDC said Win95 sales had reached 16.some million,
short of their original estimate of 20 million. Umm, excuse me,
but their original estimate was *30* million, and reports from
nearly every OTHER segment put the current numbers at well under
16 million, even if you count the returns and user-deleted preloads).

The American press doesn't need to "see the software"
to blither on about a new product; all they need to see is
a press release about it on Microsoft letterhead.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi